Zawód fotografa
 
Uczniowie z kl. 1a w ramach zajęć z panią pedagog mieli okazję zapoznać się z zawodem fotografa, wykorzystując do tego sprzęt zakupiony z programu Laboratoria Przyszłości. Poznali budowę aparatu i próbowali robić zdjęcia koleżankom i kolegom z klasy podczas zajęć lekcyjnych. 
lp_1c.png [659x748]
 
Tydzień Bibliotek
 
📒🥽 W związku ze świętowaniem Tygodnia Bibliotek w klasach 1c, 2a i 2b odbyły się zajęcia biblioteczne z wykorzystaniem narzędzia kwadrant pytań i okularów VR. Tematem lekcji były średniowieczne legendy i podania, m.in. "O flisaku i żabach" oraz "Felicista z Hameln".
🗣 Uczniowie po wysłuchaniu legend rozwijali umiejętność zadawania pytań odnośnie tekstu oraz spoza tekstu za pomocą narzędzia kwadrant pytań. Ich następnym zadaniem było znalezienie charakterystycznych elementów legendy w świecie baśni w okularach VR.
📒 Działanie zostało zrealizowane w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, a wykorzystano do niego sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przysżłości.
tydzien_bibliotek_1.png [940x788]
Dzień bez Opakowań Foliowych
 
🙂 Społeczność szkolna Siódemki włączyła się do obchodów Dnia bez Opakowań Foliowych, obchodzonego 23 stycznia. Wszyscy razem mówiliśmy NIE nadmiernej ilości plastiku. W tym dniu zastanawialiśmy się, czym zastąpić wciąż popularne opakowania z tworzyw sztucznych?
Nasze śniadania były przyniesione do szkoły w wielorazowych lunchboxach i śniadaniówkach, nie było w nich woreczków foliowych 🍎🍐🥕🥐, a napoje przynieśliśmy w butelkach samofiltrujących lub termosach 🍶.
W ten sposób wyraziliśmy nasz sprzeciw przeciwko nadmiernej ilości plastiku, która nas otacza, zanieczyszczając środowisko 🌍, w którym żyjemy 🍀.
📸 Do zdjęć wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Autor: Szymon z kl. 7.
 
lp1.jpg [3755x2703] lp2.jpg [4103x3004]

W czerwcu na zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia w kl. 6 odbyły się warsztaty wypalania w drewnie 🪵. Każdy uczeń otrzymał wcześniej przygotowany kawałek drewna. Najpierw trzeba było go wyszlifować papierem ściernym, potem zaprojektować własny wzór, a następnie po instruktażu wypalić go. Wypalarki, fachowo nazywane pirografami, które mogą również lutować, zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przysżłości.

 3_2.jpg [3060x4080] 2_3.jpg [3060x4080]

1.jpg [3034x3557] 4_2.jpg [2478x3514]

📖 XX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek 8-15 maja odbił się szerokim echem również w naszej szkole. Wszyscy uczniowie klas 1-3 wzięli udział w zajęciach bibliotecznych, podczas których wysłuchali baśni "O Jasiu Fasoli", a następnie za pomocą okularów VR 🥽 przenieśli się do magicznego świata bohaterów bajki. Zwiedzili skromny domek Jasia i jego otoczenie, a w dalszej kolejności wspięli się po zaczarowanej fasoli i dotarli do zamku olbrzyma w chmurach. Ich zadaniem było znalezienie magicznych przedmiotów, które zapewniły Jasiowi szczęście, zdrowie i dostatek 📖.

tydzien_bibliotek_z_okularami_vr.png [960x540]

Na początku marca 2023 r. podczas lekcji bibliotecznych uczniowie wszystkich klas 1-3 uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem okularów VR 🥽 zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć mieli oni okazję przenieść się do okresu kredowego i zobaczyć, jak wyglądał ówczesny świat, jaka roślinność wtedy dominowała oraz jakie gatunki dinozaurów żyły na Ziemi 🦖🌳🦕. Uczniowie zapoznali się również z wystawą 📚 książek o dinozaurach i z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia z okularami VR.

1b.png [864x486]

2b.jpg [820x615]

⚙️🏷📖 W trzecim tygodniu marca podczas lekcji techniki uczniowie i uczennice klas 5a, 5b i 5c wykonywali zakładki do książek ze szpatułki drewnianej. Do realizacji swoich projektów użyli wiertarki stołowej zakupionej w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Efekty ich prac na zdjęciach 📸

wier1.jpg [612x664]

wier2.jpg [490x572]

21 marca 2023 r. na lekcji języka angielskiego klasa 5a zwiedzała wirtualnie Londyn. Uczniowie korzystali z okularów VR i oglądali trójwymiarowy model budki telefonicznej, a nawet cofnęli się w czasie, by podziwiać zabudowę Londynu w XVII wieku.

l1.jpg [807x605]

l2.jpg [807x605]

⚙️ W styczniu na technice praca wre. Tym razem klasa 5c uczyła się obsługi wiertarki stołowej. Dzięki tym praktycznym ćwiczeniom nasi uczniowie i uczennice zdobywają nowe kompetencje. Urządzenie to zostało zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

w1jpg [765x1020] w2jpg [765x1020]

W styczniu uczniowie klasy 5a na zajęciach informatyki mieli okazję zbudować i zaprogramować swojego pierwszego robota z zestawu Lego Spike Prime 👩‍💻🧑‍💻🤖. Nauczyli się wprawiać silniki w ruch oraz wykorzystywać czujnik odległości. Zestawy zakupione zostały z programu Laboratoria Przyszłości.

img1427jpg [400x299] img1430jpg [400x300]

🥽 24 stycznia 2023 r. na zajęciach z wychowawcą klasa 5a zwiedziła Ukrainę i Polskę w goglach VR. Uczniowie i uczennice skorzystali ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. 

😀 Lekcja zakończyła się degustacją międzynarodowych wypieków 🥯🥞🧇🍎. Ciasto miodowe, sernik, chrupiące gofry i drożdżówki z jabłkami zniknęły szybko z talerzyków 😋. Dziękujemy Rodzicom i Babciom za spełnienie naszych kulinarnych marzeń! 👏🫶 🌻
gogle_zaj_z_wychjpg [807x605]

Mówię poprawnie 

W grudniu 2022 r. sprzęt zakupiony w ramach projektu "Laboratoria przyszłości" został użyty na zajęciach specjalistycznych "Mówię poprawnie", na lekcji języka polskiego dla obcokrajowców i zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych. Podczas tych zajęć uczniowie projektowali długopisami 3D ozdoby świąteczne. Dodatkowo podczas zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego uczniowie używali także laminarki. 
img_0866jpg [640x480]img_0847jpg [640x480]

Dzieje architektury w 3D

W październiku i listopadzie uczniowie uczęszczający na zajęcia pozalekcyjne "Przeszłość w przyszłości" prowadzone przez Annę Krygier poznawali dzieje architektury, a następnie program Tinkercad. Za jego pomocą starali się odtworzyć znane na całym świecie budowle, jak Koloseum, Panteon, Partenon, Krzywą Wieżę w Pizie, pagody, Tadż Mahal oraz Wielki Mur Chiński. Część prac została wydrukowana na drukarce 3D zakupionej w ramach program Laboratoria Przyszłości. Wystawę przedstawiającą efekt prac uczniów można oglądać w sali 45. Będzie ona również udostępniona na korytarzu podczas zbliżających się zebrań z rodzicami. W styczniu postaramy się ją zaprezentować także dla uczniów kl. 1-3 w budynku na ul. Bema. 

Tymczasem zachęcamy do wirtualnej wystawy oraz zobaczenia, jak drukarka drukowała prace uczniów.
Link do wystawy online: Link
Link do filmu: Link
Link do galerii: Link

🍀 W listopadzie, podczas zajęć z wychowawcą, uczniowie klasy 8c wykonywali zadanie w ramach programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Projektowali diagramy "Idealne dni w przyszłości", odpowiadając na pytanie "Co zrobilibyście, aby prowadzić zdrowe i szczęśliwe życie?". Z pomocą symboli i kolorów stworzyli grafiki, zastanawiali się, co daje im radość, satysfakcję i nakłania do pozytywnego myślenia. Swoje prace uwiecznili na zdjęciach wykorzystując szkolny aparat fotograficzny i tworząc fotorelację zajęć.

lp_pedagogjpg [724x1024]

📷 Migawka z przygotowań do 11 listopada 🇵🇱. Klasa 2a i własnoręcznie wykonane kotyliony oraz przypinki w kształcie mapy Polski wykonane przez uczniów 3b i 6b długopisami 3D.

kotylionyjpg [1536x2048]

W październiku w ramach Laboratoriów Przyszłości klasy mogły wykorzystać na lekcjach chemii okulary ochronne, a na lekcji techniki kl. 5 mogły zapoznać się z obsługą wiertarki stołowej. Na lekcji języka polskiego kl. 6 podróżowały do świata Hobbita, a na lekcjach angielskiego zwiedzały Londyn. Na lekcji historii kl. 7 widziały pole bitwy z czasów wojny secesyjnej. A na geografii kl. 5 mogły za pomocą długopisów 3d zaprojektować swoją własną mapę poziomicową. Z kolei na zajęciach informatyki kl. 7b i 5a mogły zaprogramować Robota Spike Prime i sprawić, aby jeździł. Natomiast w ramach innowacji pedagogicznej “Przeszłość w przyszłości” uczniowie kl. 4-6 projektują najsłynniejsze historyczne budowle w programie Tinkercad, aby móc je wydrukować w drukarce 3d.

Fotorelację można zobaczyć w naszej galerii.

🔎📖 Omawianie lektury nie musi być nudne. Wiedzą o tym uczniowie klas szóstych, którzy w październiku zwiedzali wioskę tytułowego "Hobbita..." w trójwymiarze w okularach VR 🥽 lub mogli doświadczyć, jak czuł się Staś oko w oko z lwem 🦁 w lekturze "W pustyni i w puszczy".
jezyk_polskijpg [2048x1536]
15 września obchodziliśmy Dzień Kropki. Uczniowie klas I-III mogli losować "Kropkę na dobry dzień" z różnorodnymi zadaniami do wykonania. Wypatrywali i fotografowali kropki w szkole aparatem z programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci wykonywały kreatywne zadania i prace plastyczne na podstawie opowieści o małej Vashti.
kropkajpg [2975x1408]
 
👩‍🏫 We wrześniu, klasy VI w ramach lekcji historii, zwiedzały statek Santa Maria, który uczestniczył w wyprawie Kolumba do Nowego Świata. Uczniowie za pomocą okularów VR, zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości, mogli przeżyć przygodę, zaglądając do ładowni i zwracając uwagę, jak wyglądały karawele. Wcześniej poznawali budowę statku za pomocą aplikacji Mozaweb, a dzięki okularom mogli zajrzeć do środka 🤓
 
historiajpg [3011x1391]