Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr7 im. Mikołaja Kopernika zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sp7torun.superszkolna.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
- Niektóre materiały audio lub wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
- Część linków występująca na stronie nie posiada prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiada go wcale.
- Na stronie występuje wiele takich samych linków z różnym kontekstem.
Nadmierne koszty:
- Brak informacji.
Treści nieobjęte przepisami:
- Brak informacji.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Małgorzata Sobczyk , adres e-mail: sekretariat@sp7.ovh . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 56 622 87 80 .
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Małgorzata Sobczyk
- ul. Bema 66 / Morcinka 13 Toruń 87-100
- sekretariat@sp7.ovh
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Oba budynki szkoły nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, brak wyznaczonych miejsc parkingowych, nie ma podjazdów przy wejściach głównych , nie ma dostosowań w toaletach.
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejścia główne do dwóch budynków szkolnych znajdują się odpowiednio przy ul. gen. Józefa Bema 66 i ul. Morcinka 13. Do budynków prowadzą schody, brak jest podjazdów dla osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i niesłyszące.
Dostosowanie korytarzy:
Na każdym poziomie (piwnica, parter, I piętro, II piętro) znajdują się korytarze, których szerokość jest wystarczająca.
Dostosowanie schodów:
Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze i balustrady. Stopnie są oznaczone kontrastowymi taśmami.
Dostosowanie wind:
Budynki nie posiadają wind.
Dostępność pochylni:
Budynki nie posiadają pochylni dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność platform:
Budynki nie posiadają platform dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność tyflomap:
Budynki nie posiadają tyflomap.
Dostosowanie parkingów:
Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych na terenie szkoły dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystentem lub psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Szkoła zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami kontakt telefoniczny, korespondencyjny, komunikacje audiowizualną z wykorzystaniem komunikatorów oraz bezpośredni kontakt z pracownikiem obsługi przy wejściach głównych. Do budynków i pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Brak możliwości pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie osobistym i internetowym.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
Dostępność informacji głosowych:
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z pętli indukcyjnych.