logo.png [196x118]Celem projektu jest zbudowanie społeczności nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, którzy wyposażeni przez ekspertów OSE w wiedzę i narzędzia będą przewodnikami po cyfrowym świecie dla uczniów, innych nauczycieli i rodziców.

Dzięki projektowi OSEhero zwiększy się świadomość dotycząca cyberzagrożeń w szkołach oraz umiejętność bezpiecznego korzystania z internetu. Uczniowie, nauczyciele i rodzice będą wiedzieli, jak reagować na niebezpieczne sytuacje w sieci, jak im zapobiegać oraz gdzie szukać pomocy w przypadku zagrożenia. Udział w projekcie pozwoli nauczycielom i całej społeczności szkolnej wspierać pozytywne zachowania online oraz rozwijać kompetencje cyfrowe w procesie nauczania, w tym umiejętność krytycznego myślenia i refleksyjnego wykorzystywania zasobów znajdujących się w internecie.

Celem projektu jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale przede wszystkim włączenie nauczycieli w aktywne działania w swoich szkołach.

Uczestnicy projektu OSEhero będą mogli organizować inicjatywy dotyczące bezpieczeństwa oraz aktywnie korzystać z materiałów edukacyjnych.

Organizatorem i wykonawcą projektu OSEhero jest NASK-PIB. Projekt jest realizowany w ramach programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

Realizacja projektu

Kahoot - bezpieczny internet

Uczniowie klasy 8 przygotowali Kahooty związane z bezpieczeństwem w sieci. Uczniowie klas 4-6 podczas zajęć informatycznych rywalizowali ze sobę sprawdzając swoją wiedzą na temat bezpiecznej pracy z  internetem. Odpowiadając na pytania w Kahootah wykazali się dużą światomością zagrożeń i sposobów reagowania na niebezpieczne sytuacje.

1k.jpg [828x621]

2k.jpg [828x621]

k2.png [1829x847]

 

Bezpieczeństwo w internecie z Micro:bitem

Uczniowie klas czwartych podczas lekcji informatyki ułożyli hasła związane z bezpieczną pracą w internecie. Zaprogramowali Micro:bity, aby na wyświetlaczu pojawiał się ich tekst. Następnie przesyłali go na Micro:bitykolegów wykorzystując opcję radia. Wykazali się dużą kreatywnością.

1m.jpg [828x621]

2m.jpg [828x621]

3m.jpg [828x621]

4m.jpg [828x1104]

6m.jpg [828x621]

Dzień Bezpiecznego Internetu

komiks.png [2999x1274]

Uczniowie klas czwartych i piątych w ramach DBI wykonywali projekty w programie Scratch. Musieli wykazać się pomysłowością i umiejętnością programowania. Zachęcamy do obejrzenia komiksów wykonanych na podstawie projektów uczniów z klas czwartych oraz projektów uczniów klasy piątej.
👇👇👇
 
 

Podczas zajęć bibliotecznych w klasie 7c uczniowie zastanawiali się nad tym, co to znaczy bezpiecznie lub nieco mniej bezpiecznie korzystać z Internetu i gier komputerowych lub gier online. Przeprowadzili w grupie sondę klasową - "Przeciętny nastolatek w sieci", a później wypełnili kartę pracy: Moje ścieżki w Internecie.

Uczniowie porównali wyniki z ogólnym badaniem w tej grupie wiekowej, a także zastanowili się nad korzystaniem przez nich z Internetu w ciągu dnia i nocy. 

Grupa wywnioskowała, że nie jest tak źle, jeśli chodzi o dbanie o higienę cyfrową, ale też, że w sieci spędzają sporo czasu, a obecność w mediach społecznościowych jest nagminna. Większość jednak stwierdziła, że kontroluje korzystanie, utrzymuje kontakty z rówieśnikami i potrafi odłożyć komputer, telefon na rzecz innych ważnych zajęć, np. sportowych.

7c.jpg [940x788]

Uczniowie klas 7 i 8 w ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu na lekcjach informatyki zapoznali się z tematem fake newsów.  Rozwiązywali quiz sprawdzający, czy potrafią je rozpoznać,  po czym tworzyli własne fake newsy. Poniżej zbiory tych najciekawszych w plikach PDF.

Fake news 1.pdf

Fake news 2.pdf

Fake news 3.pdf

fake_news_2.png [723x818]