![baner300x250smpszkolawprogramiejpg [1250x1042] baner300x250smpszkolawprogramiejpg [1250x1042]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/baner300x250smpszkolawprogramie.jpg)
Rok szkolny 2024/2025
![etyka_kl_8.jpg [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/etyka_kl_8.jpg)
Uczniowie rozmawiali na temat relacji z rodzicami. Opowiadali, co jest ważne w ich życiu rodzinnym. Miłość, przytulenie, zrozumienie, opieka, bezpieczeństwo, wsparcie stanowią podstawę dobrego samopoczucia i dobrego rozwoju. Stworzyli także wymowne plakaty na temat.
![etyka_smp_4kl.jpg [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/etyka_smp_4kl.jpg)
Rozmawiali o tym, czym jest wsparcie, jaką rolę odgrywają bliscy w ich życiu i co sprawia, że czują się kochani.
Na karteczkach uczniowie zapisali odpowiedzi na pytanie z tematu zajęć. Dodatkowo mogli wyrazić swoje emocje za pomocą rysunku lub ozdobienia karteczki. Brawo 5c!
![5c_smp.jpg [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/5c_smp.jpg)
Na początku uczniowie odpowiadali na pytanie: co to znaczy "uskrzydlać". Pojawiły się odpowiedzi: wspierać, dawać bezpieczeństwo, radość. Następnie każdy z uczniów otrzymał wydrukowane na kolorowych kartkach skrzydełka. Zadaniem było napisać na nich przykłady - kto lub co nas uskrzydla, że czujemy się dobrze, lepiej, bardziej wartościowi, bezpieczni. Uczniowie pracowali indywidualnie, podawali swoje propozycje. Osoby chętne mogły odczytać swoje przykłady. Przykładów było mnóstwo, np. rodzina, przyjaciele, mama, tata, zwierzęta (pies, chomik, świnka morska), spacer do lasu, do parku, komputer, treningi, sport, przytulanie, miłość, basen, ulubiona książka, wyobraźnia, odpoczynek, gry, śmiech, spotkania ze znajomymi, pieniądze, koledzy, spanie, jedzenie, gotowanie, zero stresu, oglądanie filmów z przyjaciółmi, czytanie książek, zakupy, muzyka, rodzeństwo, zabawy z bliskimi, malowanie, rysowanie, wychodzenie na dwór, wygląd. Ważnym elementem, który nie pojawił się na skrzydłach był telefon, co bardzo cieszy.
To były uskrzydlające zajęcia, dziękujemy!
![5b__biblioteczne_smp.jpg [940x701]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/5b__biblioteczne_smp.jpg)
![1b_smp_2.jpg [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/1b_smp_2.jpg)
Na początku zajęć uczniowie wymienili pozytywne efekty i korzyści płynące z realizacji programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 w naszej społeczności. Następnie wzięli udział w burzy mózgów nt. znaczenia codziennego wsparcia, jakie otrzymują od najbliższych i stworzyli wspólnie mapę myśli na ten tematu. Na karteczkach w formie serc wypisali, jakie wsparcie otrzymują od bliskich i za co są wdzięczni. Swoje propozycje wrzucili do dwóch słoików: jeden ze wsparciem, a drugi z wdzięcznością.
Na koniec zajęć obejrzeli wzruszającą animację pt. "Umbrella", inspirowaną prawdziwymi wydarzeniami o chłopcu, który spędzał dzieciństwo w domu dziecka. Brawo 2b!
![2b_smp.png [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/2b_smp.png)
Rozmawiali na temat relacji rodzinnych, czym są i jak wyglądają, dlaczego są tak ważne i kiedy niosą pomoc. Uczniowie interpretowali pojęcie “wsparcia” - czym jest, na kogo wsparcie mogą liczyć. Kolejnym etapem zajęć było zobrazowanie pytania: “Co dają mi najbliżsi? Co dodaje mi skrzydeł?”. Tutaj pojawiały się bardzo różnorodne pomysły. Uczniów klasy 8a “uskrzydlają” między innymi: miłość, wsparcie, działania, rozwój, kofeina, pieniądze, sport, pomoc babci i dziadkowi, słodycze, sushi, domowe zwierzaki, znajomi, koncerty a także rozmowa z bliskimi. Zajęcia wskazały co dla uczniów jest ważne, co im pomaga i kiedy czują się dobrze.
![smp_8a.jpg [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/smp_8a.jpg)
![lodopedia_smp.jpg [789x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/lodopedia_smp.jpg)
Uczniowie z klasy 1c, mimo że są dopiero na początku swojej edukacyjnej drogi, bardzo dobrze poradzili sobie z niełatwym, emocjonalnym tematem w ramach realizacji zadania kwietniowego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
Dzieci, po rozmowie i wspólnej refleksji, wykonały prace plastyczne – przedstawiły siebie z rodzinąlub ze skrzydłami, na których wypisywały, jak ich najbliżsi ich wspierają i co sprawia, że czują się silniejsi i szczęśliwsi. Wypowiedzi dzieci pokazały, że potrafią dostrzegać i doceniać pomoc, miłość i obecność swoich bliskich. Zajęcia miały charakter twórczy i emocjonalny, angażowały uczniów zarówno w rozmowę, jak i ekspresję artystyczną. Brawo 1c!
![co_daja_ci_najblizsi_co_dodaje_ci_skrzydel.jpg [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/co_daja_ci_najblizsi_co_dodaje_ci_skrzydel.jpg)
Uczniowie klasy 8a próbowali swoich sił w obszarze fundraisingu. Na zajęciach z wychowawcą zrealizowali zadanie certyfikacyjne w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Spotkanie zaczęli od wyjaśnienia pojęcia "fundraisingu", następnie przeszli do realizacji zadania. Uczniowie, po podziale na grupy, mieli za zadanie zaplanować budżet na zorganizowanie konkretnego wydarzenia podczas, którego mogliby zbierać pieniądze na konkretny cel. Pojawiły się ciekawe pomysły - Kiermasz Wielkanocny, School Party , Międzyklasowy Turniej Piłkarski . Uczniowie szeroko analizowali zaplanowane przedsięwzięcia. Po wskazaniu celu zbiórki - doposażenie sali gimnastycznej, refundacja wycieczek zagranicznych, doposażenie "strefy ucznia - kącików wytchnienia", opracowali plan działania, określili budżet potrzebny na organizację i zajęli się podziałem zadań pomiędzy organizatorami. Pojawiły się ciekawe propozycje, które z powodzeniem mogłyby być zorganizowane na terenie szkoły. Gratulacje 8a!
![8a_smp.png [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/8a_smp.png)
W ramach zajęć z wychowawcą klasa 7a zrealizowała warsztaty fundraisingowe czyli lutowe zadanie w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Na zajęcia wychowawca przygotował prezentację i szczególne karty pracy. Uczniowie zaczęli od burzy mózgów, by zebrać to co wiedzą na temat fundraisingu. Nie wiedzieli wiele, ale po małym naprowadzeniu zaczęli podawać przykłady związane z naszą szkołą, na które mogliby zebrać pieniądze. Wśród pomysłów przewijał się sprzęt sportowy, gry i książki. Pracując w grupach uczniowie wymyślili kilka ciekawych inicjatyw, z których wybrano Turniej gier komputerowych. Następnie w grupach opracowali promocję, budżet, logistykę oraz podział zadań. Uczniowie zaangażowali się w lekcję. Aktywnie pracowali w grupach, rozpisywali plan wstępny wydarzenia, dyskutowali nad zasadnością zorganizowania takiej a nie innej inicjatywy w szkole. Być może uczniowie 7a spróbują zorganizować wydarzenie we współpracy z Samorządem Uczniowskim.
![7a_smp_2.png [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7a_smp_2.png)
![etyka_kl_6ab.jpg [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/etyka_kl_6ab.jpg)
![5b_smp.jpg [2000x1600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/5b_smp.jpg)
Rok szkolny 2023/2024
Certyfikat
Przez cały rok szkolny 2023/2024 braliśmy udział w kompleksowym programie wspierania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży - Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Placówki, które zrealizowały wszystkie zadania w danym roku szkolnym otrzymały certyfikaty. Oto nasz! Dziękujemy Instytutowi Edukacji Pozytywnej.
![certyfikat_smp.png [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/certyfikat_smp.png)
Wyróżnienie dla naszej szkoły
![smp__nagroda.jpg [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/smp__nagroda.jpg)
SMP 2.0 - 7C
W kwietniu klasa 7c na zajęciach z wychowawcą przystąpiła do realizacja zadania w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Zajęcia z wykorzystaniem kart bohaterów dotyczyły rozwijania empatii. Klasa została podzielona na grupy. Każda grupa otrzymała jedną postać, którą poznała i empatycznie omówiła w kontekście jednego wybranego wyzwania, tworząc mapę empatii. Zajęcia kończyła refleksja na temat tego, jak różnorodność wpływa na nasze wybory i reakcje w różnych sytuacjach. Brawo 7c!
![7c_empatia.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7c_empatia.png)
SMP 2.0 - 7C
Podczas zajęć z wychowawcą uczniowie klasy 7c zrealizowali styczniowe zadanie certyfikacyjne w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 wykazując się bogatą wyobraźnią i kreatywnością. Wymyślali tytuł dla swojej autobiografii Ghost Team , pokazali jakich umiejętności mogą nauczyć się od innych osób, tworzyli skojarzenia łańcuchowe, rysowali miasteczko UŚMIECHOWO i wszystko z uśmiechem związane, wymyślali własną grę planszową, próbowali rysować ręką niedominującą, zadawali pytania przybyszowi z przyszłości, pisali bajkę z 15 słów i kreatywnie wykonali do niej obrazek, wymyślili zwierzę, które nie istnieje, określali jego cechy. Cała klasa wykazała się pomysłowością, a przy okazji wszyscy świetnie się bawili. Brawo 7c!
![memories_1.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/memories_1.png)
SMP 2.0 - 7c
W ramach lekcji bibliotecznej w klasie 7c nauczyciel bibliotekarz przygotował spotkanie na temat Praw Dziecka, które było realizacją zadania w programie SMP 2.0. Na początku zadaniem uczniów było podanie na karteczkach praw dziecka związanych ze swoimi potrzebami i pragnieniami i omówienie, które dla kogo są najważniejsze. Propozycje przylepiono do narysowanego konturu dziecka, któremu nadano imię Adek. Następnie uczniowie zapoznali się z dokumentem Konwencja o Prawach dziecka, z jego krótką historią powstania i założeniami. Po przejrzeniu dokumentu porównywali zapisy prawa ze swoimi propozycjami na konturze, podawali przykłady innych praw. Zapoznali się również z wystąpieniem pakistańskiej działaczki Malali Yousafzai w PE i poznali termin partycypacja, podając przykłady swojego społecznego, obywatelskiego angażowania. Brawo 7c!
![7c_prawa_dziecka.jpg [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7c_prawa_dziecka.jpg)
SMP 2.0 - 6B
![6b.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/6b.png)
W klasie 2B pani Elżbieta - nauczyciel bibliotekarz, przeprowadziła "Trening uważności z Petrą". Lekcja została zrealizowana w ramach programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Uczniowie wysłuchali książki "Petra" Marianny Coppo i odpowiedzieli na pytania do historii z książki. Następnie wzięli udział w tworzeniu mapy myśli pt: "Na czym polega uważność i jakie ma znaczenie w naszym codziennym życiu? Ponadto uczniowie zapoznali się z pojęciem wizualizacja i wykonali ćwiczenia oddechowe ułatwiające relaks i odprężenie na podstawie tekstu "Latający dywan".
![uwaznosc.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/uwaznosc.png)
SMP 2.0 - 7B
![7b_smp.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7b_smp.png)
- uczestniczyli w lekcji "Stres w moim życiu", na której rozmawiali o tym, co jest dla nich źródłem stresu, wykonywali maski stresu i oglądali prace kolegów na ten temat. Pracowali też nad znalezieniem rozwiązań w sytuacjach stresowych, rozmawiali o wpływie odżywiania na stres i jego niwelowaniu.
- Na kolejnej lekcji pt. " Jak jest rola uważności w naszym życiu" uczniowie uczyli się uważności, brali udział w ćwiczeniu dramowym oraz wizualizacji. Na koniec rysowali własny stan emocjonalny i przyglądali się pracy kolegów. Pojawiły się głosy, że takie zajęcia mogą być zawsze.
Brawo 8B!
![stres_w_moim_zyciu_8b.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/stres_w_moim_zyciu_8b.png)
SMP 2.0 - 7C
![maski_stresu_1.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/maski_stresu_1.png)
SMP 2.0 - 1A, 2A, 2B
Uczniowie klas: 1b, 2a i 2b wzięli udział w lekcji pt.: "Stres w naszym życiu", która została przeprowadzona na podstawie książki "Odwagi, Pinku!" w ramach zadania certyfikacyjnego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Na początku lekcji uczniowie wzięli udział w burzy mózgów i opowiedzieli czym, jest dla nich stres oraz jakie sytuacje ich stresują. Następnie wysłuchali fragmentu książki "Odwagi, Pinku!", z której dowiedzieli się co najbardziej stresuje Pinka i jak można w łatwy sposób pokonać stres za pomocą ćwiczeń oddechowych. Chętnie wypełnili kartę pracy, na której narysowali swój stres i odrysowali swoją rękę przy okazji ćwicząc głębokie wdechy i wydechy. Brawo!
![stres_w_naszym_zyciu.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/stres_w_naszym_zyciu.png)
![kopia_–_stres_w_naszym_zyciu.png [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/kopia_–_stres_w_naszym_zyciu.png)
SMP 2.0 - 1B
![1b_karteczki.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/1b_karteczki.jpg)
![1b.jpg [692x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/1b.jpg)
![1b_znaczki.jpg [1440x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/1b_znaczki.jpg)
SMP 2.0 - 7A
![7a_maski.jpg [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7a_maski.jpg)
Klasa 7A także podjęła się wykonania zadania certyfikacyjnego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 we wrześniu. Na zajęciach z wychowawcą uczniowie pracowali na plakatami, które były sposobem na wyrażenie czym jest dla nich “Bezpieczeństwo emocjonalne”. Przed przystąpieniem do wykonania plakatów odsłuchali podcastu, następnie podsumowaliśmy jego treść, mówili czym dla nich jest “bezpieczeństwo emocjonalne”, podawali przykłady z życia, następnie wykonali plakaty prezentujące swoje pomysły. Dobra robota 7a!
![7a.jpg [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7a.jpg)
![7a_plakat.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7a_plakat.jpg)
![7a_plakat_1.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7a_plakat_1.jpg)
![7a_plakat_2.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7a_plakat_2.jpg)
SMP 2.0 - 6A
Uczniowie klasy 6a podczas lekcji matematyki podjęli wspólne wyzwanie w ramach wrześniowego zadania SMP 2.0. Pod koniec zajęć wszystkie grupy miały z sukcesem zmierzyć się z zadaniem przygotowanym przez nauczyciela. Lekcja przebiegała w wesołej atmosferze. Kilku uczniów spontanicznie wcieliło się w rolę nauczyciela i podjęło trud wyjaśnienia różnych zagadnień koleżankom i kolegom. Atmosfera wzajemnego wsparcia, ciekawe spostrzeżenia i wytężona praca doprowadziły do sprawnej realizacji tematu i osiągnięcia wspólnego celu wyznaczonego na początku lekcji. Gratulujemy 6a!
![smp.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/smp.jpg)
![smp_20.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/smp_20.jpg)
SMP 2.0 - 2A
W klasie 2a wychowawczyni i nauczyciel bibliotekarz przeprowadzili blok zajęć w ramach Programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 i Dnia Głośnego czytania. Uczniowie wysłuchali ciekawej pozycji „𝓒𝓸 𝓻𝓸𝓫𝓲ą 𝓾𝓬𝔃𝓾𝓬𝓲𝓪?”, podjęli dyskusję na temat emocji, odsłuchali podcast dla dzieci i młodzieży o bezpieczeństwie emocjonalnym oraz wyrazili swoje odczucia za pomocą środków plastycznych. Dzieci uświadomiły sobie jakie emocje im towarzyszą i potrafią je rozpoznać. Wiedzą jak dążyć do poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego i co warunkuje dobre samopoczucie innych dzieci.
![ela.jpg [1444x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/ela.jpg)
SMP 2.0 - 7B
![7b_chl.png [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7b_chl.png)
![7b_dz.png [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7b_dz.png)
Wczoraj uczniowie klasy 8A podczas zajęć z wychowawcą przygotowywali swoje maski stresu, w ramach październikowego zadania w Programie SMP 2.0. Umieścili na nich informacje o tym, co wywołuje u nich stres. Następnie w grupach pracowali nad sposobami radzenia sobie ze stresem, generując pomysły tj.:
- wypocząć
- zjeść coś dobrego
- porozmawiać z kimś
- wyobrazić sobie coś śmiesznego
- pośpiewać
- patrzeć w jeden punkt
- pomóc w domu
- wyjść na dwór
- skupić się na czymś innym.
![8a.jpg [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/8a.jpg)
SMP 2.0 - 4B
Zajęcia "Stres w moim życiu" odbyły się dzisiaj w klasie 4b. Uczniowie wraz z wychowawcą dyskutowali o tym czym jest stres, co go wywołuje i czy jest potrzebny w życiu. Następnie dzieci wykonały w grupach, parach a czasem indywidualnie maski stresu, w których umieściły rzeczy, które najbardziej je stresują. Dyskutując o głównych stresorach, generowały pomysły, jak sobie z nimi radzić! Na koniec zajęć uczniowie wypełnili barometr nastroju. Zajęcia o stresie są zadaniem październikowym w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
![4b.jpg [1350x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/4b.jpg)
SMP 2.0 - 1A
Kolejne zajęcia z cyklu Szkoła Pozytywnego myślenia 2.0 zostały poprowadzone w klasie 1a przez Panią Kasię - Pedagog. Dzieci poznawały co to jest stres i uczyły się sobie z nim radzić.
![5aa.jpg [804x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/5aa.jpg)
![1a.jpg [1243x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/1a.jpg)
![2a.jpg [716x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/2a.jpg)
![3a.jpg [768x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/3a.jpg)
![4a.jpg [486x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/4a.jpg)
SMP 2.0 - 5A
- otrzymanie oceny niedostatecznej,
- występy publiczne,
- kłótnie z koleżankami,
- jazda windą,
- choroba,
- trudna figura na akrobatyce,
- wizyta u dentysty i wiele innych.
![5a.png [940x788]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/5a.png)
Za pomoc Mikołajowi w ratowaniu gwiazdki zabrali się uczniowie z klasy 1a. Po odczytaniu listu Elfa Koordynatora dzieci wypowiadały się na temat pomagania innym, dowiedziały się co znaczy być "św. Mikołajem" każdego dnia. Kolejnym krokiem było wykonanie listy prezentów „LISTA ŚWIĄTECZNYCH MARZEŃ”. Dzieci, które potrafiły - wykonały listę pisemnie, niektóre narysowały proponowane prezenty. Następnym zadaniem było wykonanie kostek do gry z papieru. Dzieciom zostały przedstawione zasady zabawy, wykonały własnoręcznie kostki i narysowały na nich świąteczne elementy. Dzieci z radością pomagały Mikołajowi i chętnie zastępowały chore Elfy. Uratowały Gwiazdkę i bawiły się przy tym wspaniale, realizując grudniowe zadanie w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
![7.jpg [1440x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/7.jpg)
![9.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/9.jpg)
![11.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/11.jpg)
![13.jpg [810x1080]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/13.jpg)
Uczniowie klasy 5b także postanowili uratować Gwiazdkę. Na zajęciach z pedagogiem szkolnym wysłuchali listu Elfa Koordynatora i ruszyli z pomocą. Podzieleni na grupy opracowali listy świątecznychmarzeń dla Mikołaja. Dziewczęta przygotowały listę marzeń dorosłych, na której znalazły się: wakacje, wymarzony dom, praca, zdrowa rodzina, dobre relacji z ludźmi, więcej czasu wolnego. Chłopcy przygotowali listę marzeń dzieci, a na niej: spotkanie z Mikołajem, dobre oceny, świetny humor, posiadanie talentu, zgoda na świecie, dzień spełniania marzeń, spotkanie ze swoim idolem i wiele innych. Zajęcia były realizacją grudniowego zadania certyfikacyjnego w programie SMP 2.0.
![6.jpg [509x720]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/6.jpg)
W klasie 3b na lekcji bibliotecznej z panią Elą uczniowie zrealizowali temat "𝘿𝙯𝙞𝙚𝙘𝙞 𝙍𝙖𝙩𝙪𝙟𝙖̨ 𝙂𝙬𝙞𝙖𝙯𝙙𝙠𝙚̨" w ramach zadania grudniowego w Programie SMP 2.0. Uczniowie wysłuchali listu Elfa Koordynatora i przedstawili swoje pomysły, aby wesprzeć św. Mikołaja w trudnym zadaniu. Następnie w parach uczniowie wykonali świąteczne skrzaty z papieru i wypełnili listę świątecznych marzeń dla dzieci i dorosłych. W nagrodę za aktywną pracę na lekcji uczniowie wzięli udział w świątecznej sesji fotograficznej, w której zaprezentowali swoje skrzaty.
![2.jpg [300x400]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/2.jpg)
![5.jpg [480x640]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/91381/zdjecia/orign/5.jpg)