baner300x250smpszkolawprogramiejpg [1250x1042]

Rok szkolny 2024/2025

 Dziś za wykonanie kwietniowego zadania w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego podczas lekcji etyki zabrali się uczniowie klas ósmych: 8a, 8b, 8c. Warsztaty „Co dają ci najbliżsi, co dodaje ci skrzydeł?”  służą zwiększeniu świadomości dzieci na temat wsparcia, jakie otrzymują od swoich bliskich, podkreślają znaczenie relacji rodzinnych w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie. Uczniowie na plakacie wskazali także, co podcina im skrzydła, są to np. szkodliwe relacje, nadmierna opieka, oczekiwania innych czy brak wsparcia.
 
etyka_kl_8.jpg [2000x1600]
Klasy 4a i 4b na etyce wzięły udział w realizacji kwietniowego zadania w programie Szkoła Myślenia Pozytywnego „Co dają ci najbliżsi, co dodaje ci skrzydeł?” 
Uczniowie rozmawiali na temat relacji z rodzicami. Opowiadali, co jest ważne w ich życiu rodzinnym. Miłość, przytulenie, zrozumienie, opieka, bezpieczeństwo, wsparcie stanowią podstawę dobrego samopoczucia i dobrego rozwoju. Stworzyli także wymowne plakaty na temat.
 
etyka_smp_4kl.jpg [2000x1600]
 
W kwietniu w klasie 5c na zajęciach z wychowawcą uczniowie realizowali temat: "Co dają mi najbliżsi? co dodaje mi skrzydeł?" w ramach certyfikacyjnego zadania w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. 
Rozmawiali o tym, czym jest wsparcie, jaką rolę odgrywają bliscy w ich życiu i co sprawia, że czują się kochani.
Na karteczkach uczniowie zapisali odpowiedzi na pytanie z tematu zajęć. Dodatkowo mogli wyrazić swoje emocje za pomocą rysunku lub ozdobienia karteczki. Brawo 5c!
5c_smp.jpg [2000x1600]
 "Co mnie uskrzydla?" to temat zajęć bibliotecznych w klasie 5b, zrealizowany dziś w ramach zadania w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. 
Na początku uczniowie odpowiadali na pytanie: co to znaczy "uskrzydlać". Pojawiły się odpowiedzi: wspierać, dawać bezpieczeństwo, radość. Następnie każdy z uczniów otrzymał wydrukowane na kolorowych kartkach skrzydełka. Zadaniem było napisać na nich przykłady - kto lub co nas uskrzydla, że czujemy się dobrze, lepiej, bardziej wartościowi, bezpieczni. Uczniowie pracowali indywidualnie, podawali swoje propozycje. Osoby chętne mogły odczytać swoje przykłady. Przykładów było mnóstwo, np. rodzina, przyjaciele, mama, tata, zwierzęta (pies, chomik, świnka morska), spacer do lasu, do parku, komputer, treningi, sport, przytulanie, miłość, basen, ulubiona książka, wyobraźnia, odpoczynek, gry, śmiech, spotkania ze znajomymi, pieniądze, koledzy, spanie, jedzenie, gotowanie, zero stresu, oglądanie filmów z przyjaciółmi, czytanie książek, zakupy, muzyka, rodzeństwo, zabawy z bliskimi, malowanie, rysowanie, wychodzenie na dwór, wygląd. Ważnym elementem, który nie pojawił się na skrzydłach był telefon, co bardzo cieszy.
To były uskrzydlające zajęcia, dziękujemy! 
 
5b__biblioteczne_smp.jpg [940x701]
Klasa 1b także zrealizowała kwietniowe zadanie certyfikacyjne w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
Na zajęciach z wychowawcą uczniowie rozmawiali na temat relacji rodzinnych, czym są i jak wyglądają, dlaczego są tak ważne i kiedy niosą pomoc. Następnie wspólnie do zapisanego na tablicy hasła - WSPARCIE, uczniowie tworzyli mapę myśli, zapisywali lub rysowali skojarzenia. Kolejnym etapem zajęć było zobrazowanie pytania: Co dają mi najbliżsi? Co dodaje mi skrzydeł? Dzieci wykonały barwne, poruszające rysunki, które zawisną na gazetce. Brawo 1b! 
1b_smp_2.jpg [940x788]
W klasie 2b podczas zajęć bibliotecznych zostało zrealizowane zadanie kwietniowe w ramach SMP 2.0 "Ca dają ci najbliżsi, co dodaje ci skrzydeł?" 
Na początku zajęć uczniowie wymienili pozytywne efekty i korzyści płynące z realizacji programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 w naszej społeczności. Następnie wzięli udział w burzy mózgów nt. znaczenia codziennego wsparcia, jakie otrzymują od najbliższych i stworzyli wspólnie mapę myśli na ten tematu. Na karteczkach w formie serc wypisali, jakie wsparcie otrzymują od bliskich i za co są wdzięczni. Swoje propozycje wrzucili do dwóch słoików: jeden ze wsparciem, a drugi z wdzięcznością.
Na koniec zajęć obejrzeli wzruszającą animację pt. "Umbrella", inspirowaną prawdziwymi wydarzeniami o chłopcu, który spędzał dzieciństwo w domu dziecka. Brawo 2b!
2b_smp.png [2000x1600]
Na zajęciach z wychowawcą uczniowie klasy 8a zrealizowali zadnie kwietniowe w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. 
Rozmawiali na temat relacji rodzinnych, czym są i jak wyglądają, dlaczego są tak ważne i kiedy niosą pomoc. Uczniowie interpretowali pojęcie “wsparcia” - czym jest, na kogo wsparcie mogą liczyć. Kolejnym etapem zajęć było zobrazowanie pytania: “Co dają mi najbliżsi? Co dodaje mi skrzydeł?”. Tutaj pojawiały się bardzo różnorodne pomysły. Uczniów klasy 8a “uskrzydlają” między innymi: miłość, wsparcie, działania, rozwój, kofeina, pieniądze, sport, pomoc babci i dziadkowi, słodycze, sushi, domowe zwierzaki, znajomi, koncerty a także rozmowa z bliskimi. Zajęcia wskazały co dla uczniów jest ważne, co im pomaga i kiedy czują się dobrze.
smp_8a.jpg [2000x1600]
 Na zajęciach logopedycznych w ramach Programu Szkoła Pozytywnego Myślenia 2.0 uczniowie rozmawiali o tym, co w ich życiu pełni rolę skrzydeł - co dodaje im odwagi, pewności siebie i sprawia, że są szczęśliwi.
Uczniowie w swoich wypowiedziach najczęściej podkreślali, że największą wartością jest czas spędzany z rodziną i możliwość bycia sobą — bez oceniania, z pełną akceptacją.
Pojawiły się też takie odpowiedzi jak: miłość, wspólna zabawa, przytulasy, poczucie bezpieczeństwa, wsparcie i rozmowy z bliskimi.
W drugiej części zajęć uczniowie odrysowywali swoje dłonie, na których zapisywali swoje odpowiedzi. Z dłoni powstały symboliczne skrzydła, bo właśnie to, co otrzymujemy od naszych najbliższych, sprawia, że unosimy się wyżej, czujemy się silniejsi i szczęśliwsi.
Zajęcia były nie tylko językową zabawą, ale i ważną lekcją o emocjach i relacjach.
lodopedia_smp.jpg [789x788]

Uczniowie z klasy 1c, mimo że są dopiero na początku swojej edukacyjnej drogi, bardzo dobrze poradzili sobie z niełatwym, emocjonalnym tematem w ramach realizacji zadania kwietniowego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. 
Dzieci, po rozmowie i wspólnej refleksji, wykonały prace plastyczne – przedstawiły siebie z rodziną
lub ze skrzydłami, na których wypisywały, jak ich najbliżsi ich wspierają i co sprawia, że czują się silniejsi i szczęśliwsi. Wypowiedzi dzieci pokazały, że potrafią dostrzegać i doceniać pomoc, miłość i obecność swoich bliskich. Zajęcia miały charakter twórczy i emocjonalny, angażowały uczniów zarówno w rozmowę, jak i ekspresję artystyczną. Brawo 1c!

co_daja_ci_najblizsi_co_dodaje_ci_skrzydel.jpg [940x788]

Uczniowie klasy 8a próbowali swoich sił w obszarze fundraisingu. Na zajęciach z wychowawcą zrealizowali zadanie certyfikacyjne w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Spotkanie zaczęli od wyjaśnienia pojęcia "fundraisingu", następnie przeszli do realizacji zadania. Uczniowie, po podziale na grupy, mieli za zadanie zaplanować budżet na zorganizowanie konkretnego wydarzenia podczas, którego mogliby zbierać pieniądze na konkretny cel. Pojawiły się ciekawe pomysły - Kiermasz Wielkanocny, School Party , Międzyklasowy Turniej Piłkarski . Uczniowie szeroko analizowali zaplanowane przedsięwzięcia. Po wskazaniu celu zbiórki - doposażenie sali gimnastycznej, refundacja wycieczek zagranicznych, doposażenie "strefy ucznia - kącików wytchnienia", opracowali plan działania, określili budżet potrzebny na organizację i zajęli się podziałem zadań pomiędzy organizatorami. Pojawiły się ciekawe propozycje, które z powodzeniem mogłyby być zorganizowane na terenie szkoły. Gratulacje 8a! 

8a_smp.png [2000x1600]

W ramach zajęć z wychowawcą klasa 7a zrealizowała warsztaty fundraisingowe czyli lutowe zadanie w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Na zajęcia wychowawca przygotował prezentację i szczególne karty pracy. Uczniowie zaczęli od burzy mózgów, by zebrać to co wiedzą na temat fundraisingu. Nie wiedzieli wiele, ale po małym naprowadzeniu zaczęli podawać przykłady związane z naszą szkołą, na które mogliby zebrać pieniądze. Wśród pomysłów przewijał się sprzęt sportowy, gry i książki. Pracując w grupach uczniowie wymyślili kilka ciekawych inicjatyw, z których wybrano Turniej gier komputerowych. Następnie w grupach opracowali promocję, budżet, logistykę oraz podział zadań. Uczniowie zaangażowali się w lekcję. Aktywnie pracowali w grupach, rozpisywali plan wstępny wydarzenia, dyskutowali nad zasadnością zorganizowania takiej a nie innej inicjatywy w szkole. Być może uczniowie 7a spróbują zorganizować wydarzenie we współpracy z Samorządem Uczniowskim.

7a_smp_2.png [2000x1600]

 
Podczas etyki w klasach 6a i 6b uczniowie zrealizowali certyfikacyjne zadanie w ramach Programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Nauczyciel wyjaśnił, że fundraising to sposób na zbieranie pieniędzy na ważne cele. Następnie uczniowie zastanowili się, na co mogliby zbierać pieniądze w swojej szkole. W grupach wymyślili ciekawe sposoby na zebranie pieniędzy i je zaprezentowali. Nastąpiła krótka symulacja planowania wydarzenia. Uczniowie zajmowali się promocją wydarzenia (tworzyli plakat), planowali logistykę (miejsce wydarzenia, plan ustawienia stoisk), zaplanowali budżet, zastanawiali się nad tym kogo zaprosić do pomocy w ramach wolontariatu. Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość przemyślenia się na co warto zbierać fundusze i czy fundraising jest łatwy do zrealizowania. Mogli również zobaczyć jakie trudności mogą napotkać organizatorzy takich wydarzeń.
 
etyka_kl_6ab.jpg [2000x1600]
Podczas lekcji z wychowawcą uczniowie klasy 5b dowiedzieli się, czym jest fundraising, dzielili się pomysłami na co mogliby zbierać pieniądze w szkole. W grupach wymyślali ciekawe akcje, sposoby na zbiórkę pieniędzy. Po prezentacji swoich pomysłów dyskutowali nad ich realnością, a następnie przygotowywali hasła lub mini plakaty promujące wybrane wydarzenie. W podsumowaniu rozmawiali o znaczeniu fundraisingu dla społeczności. Zajęcia odbyły się w ramach zadania certyfikacyjnego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
 
5b_smp.jpg [2000x1600]

 

Rok szkolny 2023/2024

Certyfikat

Przez cały rok szkolny 2023/2024 braliśmy udział w kompleksowym programie wspierania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży - Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Placówki, które zrealizowały wszystkie zadania w danym roku szkolnym otrzymały certyfikaty. Oto nasz! Dziękujemy Instytutowi Edukacji Pozytywnej.

certyfikat_smp.png [940x788]

Wyróżnienie dla naszej szkoły

 Miło nam poinformować, iż otrzymaliśmy szczególne wyróżnienie w realizowanym przez nas certyfikowanym programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Jako jedna z 4 wyróżnionych szkół w Polsce otrzymaliśmy urządzenie marki Canon - kserokopiarkę, która zagościła w pokoju nauczycielskim. Będzie służyć nauczycielom i wychowawcom w realizacji zadań z uczniami w programie, w którym jesteśmy od trzech lat.

smp__nagroda.jpg [940x788]

SMP 2.0 - 7C

W kwietniu klasa 7c na zajęciach z wychowawcą przystąpiła do realizacja zadania w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Zajęcia z wykorzystaniem kart bohaterów dotyczyły rozwijania empatii. Klasa została podzielona na grupy. Każda grupa otrzymała jedną postać, którą poznała i empatycznie omówiła w kontekście jednego wybranego wyzwania, tworząc mapę empatii. Zajęcia kończyła refleksja na temat tego, jak różnorodność wpływa na nasze wybory i reakcje w różnych sytuacjach. Brawo 7c!

7c_empatia.png [1350x1080]

SMP 2.0 - 7C

Podczas zajęć z wychowawcą uczniowie klasy 7c zrealizowali styczniowe zadanie certyfikacyjne w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 wykazując się bogatą wyobraźnią i kreatywnością. Wymyślali tytuł dla swojej autobiografii Ghost Team , pokazali jakich umiejętności mogą nauczyć się od innych osób, tworzyli skojarzenia łańcuchowe, rysowali miasteczko UŚMIECHOWO  i wszystko z uśmiechem związane, wymyślali własną grę planszową, próbowali rysować ręką niedominującą, zadawali pytania przybyszowi z przyszłości, pisali bajkę  z 15 słów i kreatywnie wykonali do niej obrazek, wymyślili zwierzę, które nie istnieje, określali jego cechy. Cała klasa wykazała się pomysłowością, a przy okazji wszyscy świetnie się bawili. Brawo 7c!

memories_1.png [1350x1080]

SMP 2.0 - 7c

 W ramach lekcji bibliotecznej w klasie 7c nauczyciel bibliotekarz przygotował spotkanie na temat Praw Dziecka, które było realizacją zadania w programie SMP 2.0. Na początku zadaniem uczniów było podanie na karteczkach praw dziecka związanych ze swoimi potrzebami i pragnieniami i omówienie, które dla kogo są najważniejsze. Propozycje przylepiono do narysowanego konturu dziecka, któremu nadano imię Adek. Następnie uczniowie zapoznali się z dokumentem Konwencja o Prawach dziecka, z jego krótką historią powstania i założeniami. Po przejrzeniu dokumentu porównywali zapisy prawa ze swoimi propozycjami na konturze, podawali przykłady innych praw. Zapoznali się również z wystąpieniem pakistańskiej działaczki Malali Yousafzai w PE i poznali termin partycypacja, podając przykłady swojego społecznego, obywatelskiego angażowania. Brawo 7c!

7c_prawa_dziecka.jpg [1350x1080]

SMP 2.0 - 6B

Klasa 6b także zrealizowała zadanie certyfikacyjne w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Na zajęciach z psychologiem szkolnym uczniowie tworzyli swoje maski stresu, które
wypełniali słowami, kolorami i rysunkami tego, z czym kojarzy im się stres. Poza tym, wspólnie, metodą burzy mózgów, szukali przydatnych, adaptacyjnych sposobów radzenia sobie ze stresem, dzięki czemu powstał katalog porad. Brawo 6B!
6b.png [1350x1080]
 
SMP 2.0 - 2B

W klasie 2B pani Elżbieta - nauczyciel bibliotekarz, przeprowadziła "Trening uważności z Petrą". Lekcja została zrealizowana w ramach programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Uczniowie wysłuchali książki "Petra" Marianny Coppo i odpowiedzieli na pytania do historii z książki. Następnie wzięli udział w tworzeniu mapy myśli pt: "Na czym polega uważność i jakie ma znaczenie w naszym codziennym życiu? Ponadto uczniowie zapoznali się z pojęciem wizualizacja i wykonali ćwiczenia oddechowe ułatwiające relaks i odprężenie na podstawie tekstu "Latający dywan".

uwaznosc.png [1350x1080]

SMP 2.0 - 7B

Październik dobiega końca a uczniowie klasy 7B realizują zadanie w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 na zajęciach z wychowawcą. Najpierw uczniowie wypowiedzieli się w jakich sytuacjach się stresują. Następnie zastanawiali się nad tym czy można żyć bezstresowo. Dawali przykłady jak zachowują się dorośli lub ich rówieśnicy, będący w sytuacji stresowej: krzyk, kłamstwo, pocenie się, szybkie bicie serca, chęć ucieczki, poczucie znalezienia się w sytuacji bez wyjścia, bezradność, smutek czasami płacz.
Klasa po otrzymaniu tzw. masek stresu, wyraziła kredką, ołówkiem wszystko to co kojarzy im się ze słowem stres. Na ławce powstała wspólna wystawa ,,masek stresu". W grupach uczniowie zapisali sposoby radzenia sobie ze stresem w konkretnych sytuacjach. Wybrzmiały następujące propozycje:
-słuchać ulubioną muzykę 
-robić wszystko na czas 
-wyznaczyć dla siebie nagrodę po zakończeniu sytuacji stresowej (pizza, wyjście do galerii, kina) 
-uspokoić oddech (ćwiczenia oddechowe) 
-iść na spacer 
-rysować 
-spotkanie z przyjacielem
-sen 
-przygotowywać się do zajęć (szkoła)
-znać swoje mocne strony i wiedzieć, że da się radę wyjść z trudnej sytuacji.
Na koniec zajęć do terapii grupowej rozładowującej stres, uczniowie dołączyli śmiech a wychowawca słodki poczęstunek.
7b_smp.png [1350x1080]
SMP 2.0 - 8B

Uczniowie klasy 8b także zrealizowali zadania w ramach Programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Podczas zajęć z wychowawcą:
  1. uczestniczyli w lekcji "Stres w moim życiu", na której rozmawiali o tym, co jest dla nich źródłem stresu, wykonywali maski stresu i oglądali prace kolegów na ten temat. Pracowali też nad znalezieniem rozwiązań w sytuacjach stresowych, rozmawiali o wpływie odżywiania na stres i jego niwelowaniu.
  2. Na kolejnej lekcji pt. " Jak jest rola uważności w naszym życiu" uczniowie uczyli się uważności, brali udział w ćwiczeniu dramowym oraz wizualizacji. Na koniec rysowali własny stan emocjonalny i przyglądali się pracy kolegów. Pojawiły się głosy, że takie zajęcia mogą być zawsze.

 Brawo 8B!

stres_w_moim_zyciu_8b.png [1350x1080]

SMP 2.0 - 7C

W tym tygodniu kolejni uczniowie dołączyli do zadania certyfikacyjnego na październik w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 w ramach lekcji "Stres w moim życiu".
Maski stresu oraz katalogi porad powstawały na zajęciach rewalidacyjnych oraz zajęciach z wychowawcą w klasie 7c.
maski_stresu_1.png [1350x1080]

SMP 2.0 - 1A, 2A, 2B

 Uczniowie klas: 1b, 2a i 2b wzięli udział w lekcji pt.: "Stres w naszym życiu", która została przeprowadzona na podstawie książki  "Odwagi, Pinku!" w ramach zadania certyfikacyjnego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. Na początku lekcji uczniowie wzięli udział w burzy mózgów i opowiedzieli czym, jest dla nich stres oraz jakie sytuacje ich stresują. Następnie wysłuchali fragmentu książki "Odwagi, Pinku!", z której dowiedzieli się co najbardziej stresuje Pinka i jak można w łatwy sposób pokonać stres za pomocą ćwiczeń oddechowych. Chętnie wypełnili kartę pracy, na której narysowali swój stres i odrysowali swoją rękę przy okazji ćwicząc głębokie wdechy i wydechy. Brawo!

stres_w_naszym_zyciu.png [1350x1080]

kopia_–_stres_w_naszym_zyciu.png [1350x1080]

SMP 2.0 - 1B

W klasie 1B wychowawczyni z psychologiem szkolnym przeprowadziły zajęcia w ramach Programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
Zajęcia rozpoczęły się od nietypowych powitań:
kostkami stóp, łokciami, plecami. Następnie panie wprowadziły dzieci w temat lekcji – „Świat emocji” oraz poprosiły by w trakcie zajęć uczniowie poszukiwali ciekawostek na ten temat. Uczniowie odsłuchali także podcast dla dzieci i młodzieży o bezpieczeństwie emocjonalnym, następnie ich zadaniem była burza mózgów i wymienienie miejsc, osób i sytuacji, w których czują, że mogą bezpiecznie wyrażać swoje emocje oraz narysowanie tych emocji. Pomysły były zapisywane na karteczkach samoprzylepnych i przyklejane na tablicy. Brawo 1b!
1b_karteczki.jpg [810x1080]
1b.jpg [692x1080]
1b_znaczki.jpg [1440x1080]

SMP 2.0 - 7A

Uczniowie klasy 7A podczas zajęć z wychowawcą zrealizowali październikowe zadanie certyfikacyjne w Programie SMP 2.0. Zdefiniowali wspólnie pojęcie stresu, jego objawy i sposoby na radzenie sobie z nim. Analizowali skutki stresu w życiu, dowiedzieli się, jak wiele narządów naszego organizmu może ulegać jego negatywnemu wpływowi: zęby, kości, żołądek, wątroba…
Następnie wskazali jego dwa rodzaje - jako motywatora i demotywatora w naszych działaniach. Uczniowie stworzyli także swoje własne maski stresu  ozdabiając je barwami, słowami, nazwami sytuacji, które ze stresem im się kojarzą.
Powstała klasowa galeria masek, które mogli przeanalizować - wskazać ewentualne podobieństwa czy różnice. Brawo 7A!
7a_maski.jpg [940x788]
SMP 2.0 - 7A

Klasa 7A także podjęła się wykonania zadania certyfikacyjnego w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 we wrześniu. Na zajęciach z wychowawcą uczniowie pracowali na plakatami, które były sposobem na wyrażenie czym jest dla nich “Bezpieczeństwo emocjonalne”. Przed przystąpieniem do wykonania plakatów odsłuchali podcastu, następnie podsumowaliśmy jego treść, mówili czym dla nich jest “bezpieczeństwo emocjonalne”, podawali przykłady z życia, następnie wykonali plakaty prezentujące swoje pomysły. Dobra robota 7a! 

7a.jpg [1350x1080]

7a_plakat.jpg [810x1080]

7a_plakat_1.jpg [810x1080]

7a_plakat_2.jpg [810x1080]

SMP 2.0 - 6A

Uczniowie klasy 6a podczas lekcji matematyki podjęli wspólne wyzwanie w ramach wrześniowego zadania SMP 2.0. Pod koniec zajęć wszystkie grupy miały z sukcesem zmierzyć się z zadaniem przygotowanym przez nauczyciela. Lekcja przebiegała w wesołej atmosferze. Kilku uczniów spontanicznie wcieliło się w rolę nauczyciela i podjęło trud wyjaśnienia różnych zagadnień koleżankom i kolegom. Atmosfera wzajemnego wsparcia, ciekawe spostrzeżenia i wytężona praca doprowadziły do sprawnej realizacji tematu i osiągnięcia wspólnego celu wyznaczonego na początku lekcji. Gratulujemy 6a! 

 

smp.jpg [810x1080]

smp_20.jpg [810x1080]

SMP 2.0 - 2A

W klasie 2a wychowawczyni i nauczyciel bibliotekarz przeprowadzili blok zajęć w ramach Programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 i Dnia Głośnego czytania. Uczniowie wysłuchali ciekawej pozycji „𝓒𝓸 𝓻𝓸𝓫𝓲ą 𝓾𝓬𝔃𝓾𝓬𝓲𝓪?”, podjęli dyskusję na temat emocji, odsłuchali podcast dla dzieci i młodzieży o bezpieczeństwie emocjonalnym oraz wyrazili swoje odczucia za pomocą środków plastycznych. Dzieci uświadomiły sobie jakie emocje im towarzyszą i potrafią je rozpoznać. Wiedzą jak dążyć do poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego i co warunkuje dobre samopoczucie innych dzieci.

ela.jpg [1444x1080]

SMP 2.0 - 7B

Klasa 7b także zmierzyła się z wrześniowym zadaniem certyfikacyjnym w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.
Na zajęciach z pedagogiem szkolnym uczniowie dyskutowali, czym jest dla nich bezpieczeństwo emocjonalne, podawali przykłady kiedy tak się czują. Następnie dziewczęta przedstawiły za pomocą rysunków a chłopcy opisu definicję "Bezpieczeństwa emocjonalnego". Gratulacje 7b!
 
7b_chl.png [940x788]
7b_dz.png [940x788]
 
SMP 2.0 - 8A
 

Wczoraj uczniowie klasy 8A podczas zajęć z wychowawcą przygotowywali swoje maski stresu, w ramach październikowego zadania w Programie SMP 2.0. Umieścili na nich informacje o tym, co wywołuje u nich stres. Następnie w grupach pracowali nad sposobami radzenia sobie ze stresem, generując pomysły tj.:
- wypocząć
- zjeść coś dobrego
- porozmawiać z kimś
- wyobrazić sobie coś śmiesznego
- pośpiewać
- patrzeć w jeden punkt
- pomóc w domu
- wyjść na dwór
- skupić się na czymś innym.

8a.jpg [940x788]

SMP 2.0 - 4B

Zajęcia "Stres w moim życiu" odbyły się dzisiaj w klasie 4b. Uczniowie wraz z wychowawcą dyskutowali o tym czym jest stres, co go wywołuje i czy jest potrzebny w życiu. Następnie dzieci wykonały w grupach, parach a czasem indywidualnie maski stresu, w których umieściły rzeczy, które najbardziej je stresują. Dyskutując o głównych stresorach, generowały pomysły, jak sobie z nimi radzić! Na koniec zajęć uczniowie wypełnili barometr nastroju. Zajęcia o stresie są zadaniem październikowym w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.

4b.jpg [1350x1080]

SMP 2.0 - 1A

Kolejne zajęcia z cyklu Szkoła Pozytywnego myślenia 2.0 zostały poprowadzone w klasie 1a  przez Panią Kasię - Pedagog. Dzieci poznawały co to jest stres i uczyły się sobie z nim radzić.

5aa.jpg [804x1080]

1a.jpg [1243x1080]

2a.jpg [716x1080]

3a.jpg [768x1080]

4a.jpg [486x1080]

SMP 2.0 - 5A

Dziś uczniowie klasy 5a na zajęciach z pedagogiem szkolnym oswajali stres. Rozmawiali o tym, czym jest stres, skąd się bierze i co można z nim zrobić, aby żyło nam się lepiej. Następnie wykonali zadanie: "Narysuję-czym się stresuję" i przedstawili za pomocą rysunku swoje maski stresu. Kilkoro z uczniów omówiło przed klasą sytuacje, które są dla nich stresogenne.
Wśród nich znalazły się:
- otrzymanie oceny niedostatecznej,
- występy publiczne,
- kłótnie z koleżankami,
- jazda windą,
- choroba,
- trudna figura na akrobatyce,
- wizyta u dentysty i wiele innych.
Zajęcia były zadaniem w programie SMP 2.0.
 
5a.png [940x788]
 
SMP 2.0 -1A

 Za pomoc Mikołajowi w ratowaniu gwiazdki  zabrali się uczniowie z klasy 1a. Po odczytaniu listu Elfa Koordynatora dzieci wypowiadały się na temat pomagania innym, dowiedziały się co znaczy być "św. Mikołajem" każdego dnia. Kolejnym krokiem było wykonanie listy prezentów „LISTA ŚWIĄTECZNYCH MARZEŃ”. Dzieci, które potrafiły - wykonały listę pisemnie, niektóre narysowały proponowane prezenty. Następnym zadaniem było wykonanie kostek do gry z papieru.  Dzieciom zostały przedstawione zasady zabawy, wykonały własnoręcznie kostki i narysowały na nich świąteczne elementy. Dzieci z radością pomagały Mikołajowi i chętnie zastępowały chore Elfy. Uratowały Gwiazdkę i bawiły się przy tym wspaniale, realizując grudniowe zadanie w Programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0.

7.jpg [1440x1080]

8.jpg [810x1080]  9.jpg [810x1080]

10.jpg [810x1080]  11.jpg [810x1080]

12.jpg [810x1080] 13.jpg [810x1080]

 Uczniowie klasy 5b także postanowili uratować Gwiazdkę.  Na zajęciach z pedagogiem szkolnym wysłuchali listu  Elfa Koordynatora i ruszyli z pomocą. Podzieleni na grupy opracowali listy świątecznychmarzeń dla Mikołaja. Dziewczęta przygotowały listę marzeń dorosłych, na której znalazły się: wakacje, wymarzony dom, praca, zdrowa rodzina, dobre relacji z ludźmi, więcej czasu wolnego. Chłopcy przygotowali listę marzeń dzieci, a na niej: spotkanie z Mikołajem, dobre oceny, świetny humor, posiadanie talentu, zgoda na świecie, dzień spełniania marzeń, spotkanie ze swoim idolem i wiele innych. Zajęcia były realizacją grudniowego zadania certyfikacyjnego w programie SMP 2.0.

6.jpg [509x720]

W klasie 3b na lekcji bibliotecznej z panią Elą uczniowie zrealizowali temat "𝘿𝙯𝙞𝙚𝙘𝙞 𝙍𝙖𝙩𝙪𝙟𝙖̨ 𝙂𝙬𝙞𝙖𝙯𝙙𝙠𝙚̨" w ramach zadania grudniowego w Programie SMP 2.0. Uczniowie wysłuchali listu Elfa Koordynatora i przedstawili swoje pomysły, aby wesprzeć św. Mikołaja w trudnym zadaniu. Następnie w parach uczniowie wykonali świąteczne skrzaty z papieru i wypełnili listę świątecznych marzeń dla dzieci i dorosłych. W nagrodę za aktywną pracę na lekcji uczniowie wzięli udział w świątecznej sesji fotograficznej, w której zaprezentowali swoje skrzaty. 

1.jpg [300x400]  2.jpg [300x400]

 4.jpg [300x400]  5.jpg [480x640]