PROJEKT ERASMUS +

 BRAIN BREAK OUT: NOWA METODA EDUKACYJNA

CELE PROJEKTU:

  • Przyczynić się do budowania oraz rozwoju kompetencji dzięki nowym metodologiom. Są one na tyle motywujące, że pozwalają nam połączyć proces naukowy z pozytywnymi doświadczeniami. Dzięki temu możemy odnieść sukces;
  • Rozwinąć wiedzę z tematów dopasowanych do zainteresowań uczniów;
  • Rozwijać zdolności mentalne i kognitywne naszych uczniów tak, aby byli w stanie poradzić sobie z rozwiązaniem problemów logicznych oraz strategicznych;
  • Rozwijać zdolności społeczne i komunikacyjne, aby uczniom łatwiej było rozmawiać, wyrażać swoje opinie oraz działać wspólnie z innymi;
  • Wspomagać krytyczne i kreatywne myślenie naszych uczniów;
  • Utrzymać zainteresowanie i motywację naszych uczniów przez oferowanie im ważnych, nowych i interesujących możliwości nauki poprzez grę;
  • Przyczynić się do spadku powtarzania klas u uczniów, zapobiegać częstej nieobecności dzieci oraz braku równości w nauczaniu;
  • Zachęcać do równości, sprawiedliwości oraz włączania wszystkich uczniów do pracy;
  • Zwiększyć wiedzę na temat kultury krajów partnerskich

REZULTATY:

  • Użycie pokojów zagadek oraz łamigłówek jako integrującej oraz stymulującej metodologii, która zapewnia pozytywne doświadczenia;
  • Stworzenie bardziej relaksującej oraz atrakcyjnej atmosfery nauczania, gdzie uczniowie są bardziej otwarci na zdobywanie nowej wiedzy;
  • Spowodowanie, że uczniowie będą bardziej odpowiedzialni, towarzyscy, empatyczni, tolerancyjni oraz otwarci na zmiany;
  • Zmniejszenie ilości uczniów powtarzających klasę.

Osiągnięcie zaplanowanych celów wpłynie na to, że uczniowie będą mogli cieszyć się takimi samymi szansami w szkole. Będą oni uczestniczyć w nauce oraz docenią akceptację społeczną. Ponadto, finansowanie projektu pomoże w tworzeniu nowych metodologii. Będzie również promować motywację do nauki oraz wpłynie na lepszą świadomość europejskiego obywatelstwa poprzez poznanie prawdziwego życia w innych krajach.