REGULAMIN PROJEKTU ERASMUS+ ORAZ WYJAZDÓW UCZNIÓW 

REGULAMIN PROJEKTU ERASMUS + WSPÓŁPRACA NA RZECZ INNOWACJI I WYMIANY DOBRYCH PRAKTYK. PARTNERSTWO STRATEGICZNE SZKÓŁ REALIZOWANEGO PRZEZ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU

TYTUŁ PROJEKTU: Brain Break-Out: nueva metodologia educativa.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Projekt realizowany jest w okresie od 1.09.2019r. do 30.04.2022r. programu: Erasmus + WSPÓŁPRACA NA RZECZ INNOWACJI I WYMIANY DOBRYCH PRAKTYK. PARTNERSTWO STRATEGICZNE SZKÓŁ.

2. Charakterystyka projektu:

Przewiduje się udział około 20 nauczycieli i specjalistów oraz około 500 uczniów z trzech szkół z różnych krajów. Podczas trwania projektu będą odbywały się zajęcia opierające się na doświadczeniach i zainteresowaniach uczniów wykorzystujące takie sposoby pracy, które opierają się na rozwiązywaniu zagadek, problemów, kodów, założeniach escape—rooms.Pozwoli to na rozwijanie myślenia logicznego dzieci, kompetencji językowych, a także naukę w przyjaznej, stymulującej atmosferze zabawy. Odbędą się szkolenia dla nauczycieli w różnych krajach biorących udział w projekcie w celu wymiany doświadczeń i rozwijania umiejętności metodycznych. Wymiana uczniów pozwoli na rozwijanie współpracy, poznawanie nowych kultur i tradycji, kształtowanie postawy tolerancji i akceptacji dla wielokulturowości.

3. Projekt skierowany jest do uczniów klas IV-V (2019/2020) SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 7 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU, przy czym zakłada się, że zostanie wybranych 18 uczniów.

4. Projekt przewiduje wymianę uczniów z 2 krajów partnerskich (Hiszpania/ Włochy) oraz Polski. Wyjazdy traktowane są jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.

5. Językiem roboczym projektu jest język angielski.

6. Udział w projekcie jest dobrowolny oraz bezpłatny, gdyż jest realizowany ze środków Unii Europejskiej. Wyjazdy są opłacone z grantu otrzymanego przez szkołę (transport, zakwaterowanie, wyżywienie, dodatkowe ubezpieczenie, wycieczki), uczeń zobowiązany jest jednak posiadać kieszonkowe na własne wydatki nie pokrywane z grantu.

Dopuszcza się sytuacje, w których konieczne jest dokonanie dopłaty do wyjazdu ucznia ze środków własnych po uprzednim ustaleniu z rodzicem. 

7. Ogólne cele projektu

-rozwijanie kompetencji matematyczno-logicznych;

- rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych;

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych

- zachęcanie do krytycznego i twórczego myślenia

- promowanie nauki opartej na zabawie, współpracy z innymi i rozwiązywaniu problemów

-rozwijanie umiejętności komunikacji i posługiwania się językiem angielskim;

-uświadomienie oraz przybliżenie uczniom i nauczycielom różnorodności kultur, języków i wartości europejskich;

-zaangażowanie uczniów w działania projektowe w celu kształtowania tolerancyjnych postaw wśród młodych ludzi;

-rozwój współpracy międzynarodowej;

-uświadomienie uczniom konieczności rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych.

II. ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.

1. Warunkiem uczestnictwa uczniów w projekcie jest:

a. terminowe i rzetelne wypełnianie powierzonych zadań projektowych:

b. obowiązkowa obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu.

c. aktywny udział w pracach projektowych.

2. Uczniowie, którzy nie będą się angażować w realizację zadań mogą zostać skreśleni z grupy projektowej. 

III. KRYTERIA WYBORU UCZNIÓW DO MOBILNOŚCI W RAMACH PROJEKTU

1. Zachowanie co najmniej bardzo dobre oraz dobre wyniki w nauce.

2. Komunikatywny stopień znajomości języka angielskiego.

3. Dojrzałość emocjonalna na podstawie opinii wychowawcy.

4. Szeroko pojęte osobiste predyspozycje, jakie będą przydatne podczas zajęć w trakcie pobytu za granicą, np. komunikatywność, samodzielność, otwartość, i poszanowanie innych osób, reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.

5. Stopień zaangażowania uczniów w wykonywanie zadań dotyczących projektu (punktowane od 0-3 za udział w spotkaniach projektowych i włączanie się w działania):

a) obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu, udział w ewaluacji i rozpowszechnianiu rezultatu projektu, (0-1)

b) jakość wykonywanych zadań projektowych, (0-3)

c) przestrzeganie terminu realizacji zadań. (0-1)

IV. ZASADY WYBORU

1. Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się co najmniej z 3 osób: z przedstawiciela Dyrekcji szkoły, oraz dwóch nauczycieli zaangażowanych w wykonanie zadań projektowych.

2. W przypadku bardzo dużej liczby zainteresowanych udziałem w projekcie zostanie przeprowadzony test pisemny. W wyniku testu zostanie wybrana grupa uczniów, którzy przystąpią do egzaminu ustnego.

4. Dobór uczniów na wyjazdy należy do wyłącznej kompetencji komisji rekrutacyjnej.

5. Terminy wyjazdów: luty 2022r. - Sant’Arcangelo, Włochy, kwiecień 2022r - Torre Pacheco, Hiszpania.

6. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany inny uczeń. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny (wyjątek stanowi choroba; nagła, trudna sytuacja rodzinna), koszty wynikające z tej rezygnacji ponosi rodzic / opiekun prawny ucznia.

8. Ogłoszenie wyników rekrutacji zostanie przekazane osobom zakwalifikowanym indywidualnie. Nastąpi to nie później niż miesiąc przed terminami wyjazdu.

9. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

10. Koordynator oraz opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.

V. ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W CZASIE WYJAZDÓW GRUPOWYCH W RAMACH WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.

Każdy uczestnik wymiany reprezentuje swoim zachowaniem Szkołę Podstawową

im. Mikołaja Kopernika w Toruniu..

1. W czasie wyjazdów grupowych w ramach wymiany uczestników obowiązuje Statut Szkoły oraz regulamin wycieczek szkolnych.

2. Aby uczeń mógł wziąć udział w wyjeździe, jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców, karta informacyjna, dane do kontaktu telefonicznego i elektronicznego z uczniem i jego rodzicami/opiekunami itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe. Ponadto, wymagana jest zgoda na udzielenie pomocy medycznej i posiadanie karty EKUZ .

3. Właściwe przygotowanie się do wyjazdu dotyczy każdego ucznia biorącego w nim udział; wiąże się to z kwestią zgromadzenia kompletu dokumentów, odpowiedniego ubioru, obuwia, itp.

4. Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów.

5. Każdy uczestnik podlega bezwzględnie następującym zakazom:

a. zakaz samodzielnego oddalania się od grupy.

b. zakaz stosowania używek w jakiejkolwiek postaci. (dotyczy też napojów energetyzujących).

6. Uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia.

7. Uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego itp.

8. Obowiązkiem każdego uczestnika wyjazdu jest kulturalne zachowanie, przestrzeganie przepisów i regulaminów, dbanie o dobre imię szkoły i kraju. Uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.

9. W przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony z dalszego udziału w projekcie, jego ocena z zachowania ulegnie obniżeniu oraz zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły.

10. Za wszelkie zniszczenia i szkody w miejscu zakwaterowania przez ucznia odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice / prawni opiekunowie.

11. W momencie przybycia do obiektu noclegowego wszyscy uczestnicy wymiany muszą podporządkować się przepisom tam obowiązującym.

12. W czasie wyjazdów w ramach wymiany uczniowie nie mają prawa, bez zgody opiekuna, oddalać się z miejsca zakwaterowania i od grupy.

VI. WYMAGANA DOKUMENTACJA:

Dokumentacja wyjazdów zagranicznych zgodnie z wymaganiami KO.

VII. ZASADY UCZESTNICTWA W WYJAZDACH (MOBILNOŚCI).

WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO REGULAMINU.

1. Zgoda rodzica/ prawnego opiekuna na udział dziecka w projekcie.

2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku dziecka.

3. Zgoda na udział dziecka w wyjeździe zagranicznym i zgoda na udzielenie pomocy medycznej.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.

2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.

3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu.