REGULAMIN PROJEKTU ERASMUS+ ORAZ WYJAZDÓW UCZNIÓW
REGULAMIN PROJEKTU ERASMUS + WSPÓŁPRACA NA RZECZ INNOWACJI I WYMIANY DOBRYCH PRAKTYK. PARTNERSTWO STRATEGICZNE SZKÓŁ REALIZOWANEGO PRZEZ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU
TYTUŁ PROJEKTU: Brain Break-Out: nueva metodologia educativa.
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Projekt realizowany jest w okresie od 1.09.2019r. do 30.04.2022r. programu: Erasmus + WSPÓŁPRACA NA RZECZ INNOWACJI I WYMIANY DOBRYCH PRAKTYK. PARTNERSTWO STRATEGICZNE SZKÓŁ.
2. Charakterystyka projektu:
Przewiduje się udział około 20 nauczycieli i specjalistów oraz około 500 uczniów z trzech szkół z różnych krajów. Podczas trwania projektu będą odbywały się zajęcia opierające się na doświadczeniach i zainteresowaniach uczniów wykorzystujące takie sposoby pracy, które opierają się na rozwiązywaniu zagadek, problemów, kodów, założeniach escape—rooms.Pozwoli to na rozwijanie myślenia logicznego dzieci, kompetencji językowych, a także naukę w przyjaznej, stymulującej atmosferze zabawy. Odbędą się szkolenia dla nauczycieli w różnych krajach biorących udział w projekcie w celu wymiany doświadczeń i rozwijania umiejętności metodycznych. Wymiana uczniów pozwoli na rozwijanie współpracy, poznawanie nowych kultur i tradycji, kształtowanie postawy tolerancji i akceptacji dla wielokulturowości.
3. Projekt skierowany jest do uczniów klas IV-V (2019/2020) SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 7 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU, przy czym zakłada się, że zostanie wybranych 18 uczniów.
4. Projekt przewiduje wymianę uczniów z 2 krajów partnerskich (Hiszpania/ Włochy) oraz Polski. Wyjazdy traktowane są jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
5. Językiem roboczym projektu jest język angielski.
6. Udział w projekcie jest dobrowolny oraz bezpłatny, gdyż jest realizowany ze środków Unii Europejskiej. Wyjazdy są opłacone z grantu otrzymanego przez szkołę (transport, zakwaterowanie, wyżywienie, dodatkowe ubezpieczenie, wycieczki), uczeń zobowiązany jest jednak posiadać kieszonkowe na własne wydatki nie pokrywane z grantu.
Dopuszcza się sytuacje, w których konieczne jest dokonanie dopłaty do wyjazdu ucznia ze środków własnych po uprzednim ustaleniu z rodzicem.
7. Ogólne cele projektu
-rozwijanie kompetencji matematyczno-logicznych;
- rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych;
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
- zachęcanie do krytycznego i twórczego myślenia
- promowanie nauki opartej na zabawie, współpracy z innymi i rozwiązywaniu problemów
-rozwijanie umiejętności komunikacji i posługiwania się językiem angielskim;
-uświadomienie oraz przybliżenie uczniom i nauczycielom różnorodności kultur, języków i wartości europejskich;
-zaangażowanie uczniów w działania projektowe w celu kształtowania tolerancyjnych postaw wśród młodych ludzi;
-rozwój współpracy międzynarodowej;
-uświadomienie uczniom konieczności rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych.
II. ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.
1. Warunkiem uczestnictwa uczniów w projekcie jest:
a. terminowe i rzetelne wypełnianie powierzonych zadań projektowych:
b. obowiązkowa obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu.
c. aktywny udział w pracach projektowych.
2. Uczniowie, którzy nie będą się angażować w realizację zadań mogą zostać skreśleni z grupy projektowej.
III. KRYTERIA WYBORU UCZNIÓW DO MOBILNOŚCI W RAMACH PROJEKTU
1. Zachowanie co najmniej bardzo dobre oraz dobre wyniki w nauce.
2. Komunikatywny stopień znajomości języka angielskiego.
3. Dojrzałość emocjonalna na podstawie opinii wychowawcy.
4. Szeroko pojęte osobiste predyspozycje, jakie będą przydatne podczas zajęć w trakcie pobytu za granicą, np. komunikatywność, samodzielność, otwartość, i poszanowanie innych osób, reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
5. Stopień zaangażowania uczniów w wykonywanie zadań dotyczących projektu (punktowane od 0-3 za udział w spotkaniach projektowych i włączanie się w działania):
a) obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu, udział w ewaluacji i rozpowszechnianiu rezultatu projektu, (0-1)
b) jakość wykonywanych zadań projektowych, (0-3)
c) przestrzeganie terminu realizacji zadań. (0-1)
IV. ZASADY WYBORU
1. Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się co najmniej z 3 osób: z przedstawiciela Dyrekcji szkoły, oraz dwóch nauczycieli zaangażowanych w wykonanie zadań projektowych.
2. W przypadku bardzo dużej liczby zainteresowanych udziałem w projekcie zostanie przeprowadzony test pisemny. W wyniku testu zostanie wybrana grupa uczniów, którzy przystąpią do egzaminu ustnego.
4. Dobór uczniów na wyjazdy należy do wyłącznej kompetencji komisji rekrutacyjnej.
5. Terminy wyjazdów: luty 2022r. - Sant’Arcangelo, Włochy, kwiecień 2022r - Torre Pacheco, Hiszpania.
6. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany inny uczeń. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny (wyjątek stanowi choroba; nagła, trudna sytuacja rodzinna), koszty wynikające z tej rezygnacji ponosi rodzic / opiekun prawny ucznia.
8. Ogłoszenie wyników rekrutacji zostanie przekazane osobom zakwalifikowanym indywidualnie. Nastąpi to nie później niż miesiąc przed terminami wyjazdu.
9. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.
10. Koordynator oraz opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.
V. ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W CZASIE WYJAZDÓW GRUPOWYCH W RAMACH WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
Każdy uczestnik wymiany reprezentuje swoim zachowaniem Szkołę Podstawową
im. Mikołaja Kopernika w Toruniu..
1. W czasie wyjazdów grupowych w ramach wymiany uczestników obowiązuje Statut Szkoły oraz regulamin wycieczek szkolnych.
2. Aby uczeń mógł wziąć udział w wyjeździe, jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców, karta informacyjna, dane do kontaktu telefonicznego i elektronicznego z uczniem i jego rodzicami/opiekunami itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe. Ponadto, wymagana jest zgoda na udzielenie pomocy medycznej i posiadanie karty EKUZ .
3. Właściwe przygotowanie się do wyjazdu dotyczy każdego ucznia biorącego w nim udział; wiąże się to z kwestią zgromadzenia kompletu dokumentów, odpowiedniego ubioru, obuwia, itp.
4. Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów.
5. Każdy uczestnik podlega bezwzględnie następującym zakazom:
a. zakaz samodzielnego oddalania się od grupy.
b. zakaz stosowania używek w jakiejkolwiek postaci. (dotyczy też napojów energetyzujących).
6. Uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia.
7. Uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego itp.
8. Obowiązkiem każdego uczestnika wyjazdu jest kulturalne zachowanie, przestrzeganie przepisów i regulaminów, dbanie o dobre imię szkoły i kraju. Uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
9. W przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony z dalszego udziału w projekcie, jego ocena z zachowania ulegnie obniżeniu oraz zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły.
10. Za wszelkie zniszczenia i szkody w miejscu zakwaterowania przez ucznia odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice / prawni opiekunowie.
11. W momencie przybycia do obiektu noclegowego wszyscy uczestnicy wymiany muszą podporządkować się przepisom tam obowiązującym.
12. W czasie wyjazdów w ramach wymiany uczniowie nie mają prawa, bez zgody opiekuna, oddalać się z miejsca zakwaterowania i od grupy.
VI. WYMAGANA DOKUMENTACJA:
Dokumentacja wyjazdów zagranicznych zgodnie z wymaganiami KO.
VII. ZASADY UCZESTNICTWA W WYJAZDACH (MOBILNOŚCI).
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO REGULAMINU.
1. Zgoda rodzica/ prawnego opiekuna na udział dziecka w projekcie.
2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku dziecka.
3. Zgoda na udział dziecka w wyjeździe zagranicznym i zgoda na udzielenie pomocy medycznej.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.
3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu.