PROJEKT ERASMUS +
BRAIN BREAK OUT: NOWA METODA EDUKACYJNA
KRONIKA PROJEKTU
WIZYTA W HISZPANII – OSTATNIA MOBILNOŚĆ
W dniach 24 – 29 kwietnia odbyła się ostatnia mobilność w ramach projektu. Tym razem odwiedziliśmy naszych hiszpańskich partnerów.
Pierwszy dzień grupa spędziła w Cartagenie, gdzie uczestnicy odwiedzili rzymski teatr, mieli rejs łódką po zatoce oraz zwiedzili muzeum Arqua. W tym ostatnim miejscu czekały na uczniów zadania, wymagające uważności i współpracy. Po obiedzie wszyscy udali się do szkoły w Torre Pacheco, aby rozwiązać pierwszy escape room, którego celem było uwolnienie z sali trzech nauczycieli. Wspólnymi siłami udało się wyswobodzić uwięzionych.
Drugi dzień rozpoczął się ceremonią powitalną w hiszpańskiej szkole. Następnie wszyscy udali się do ratusza, gdzie odbyło się spotkanie z dyrektorem ds. edukacji w Torre Pacheco, a Norbert w imieniu polskich uczniów podziękował za możliwość przyjazdu do Hiszpanii. Uczniowie udali się też na zwiedzanie Torre Pacheco a po obiedzie czekała ich gra terenowa. Grupy miały za zadanie chodzić po mieście i rozwiązywać zagadki, by ostatecznie wspólnie otworzyć kryptotekst.
Trzeci dzień rozpoczął się od wycieczki do Salinas de San Pedro, gdzie grupa mogła poznać bliżej lokalne zwierzęta. Po dotarciu na plażę, czekały na uczniów zawody sportowe. Po południu dzieci miały możliwość rozwiązać kolejny escape room- tym razem przeniosły się do grobowca Tutenchamona. Nie było to łatwe ze względu na ciągłe ataki mumii.
Poranne zajęcia czwartego dnia uczestnicy mobilności spędzili na warsztatach, podczas których można było się nauczyć przygotowywania zagadek online. Uczniowie pracowali w parach i wspólnymi siłami przygotowywali zagadki. Następnie wszyscy udali się do centrum sportowego by wspólnie zagrać w pewien rodzaj hiszpańskich kręgli. A po obiedzie na uczniów czekał kolejny escape room – grupie projektowej udało się uratować świat przed atakiem zombie i szalonym naukowcem.
Piąty dzień zaczął się od wycieczki do jaskiń położnych u podnóża góry Cabezo Gordo. Po południu na dzieci czekały zajęcia z origami oraz kolejny escape room. Tym razem wspólnymi siłami uczniowie musieli odkryć kryminalną zagadkę. Tylko dzięki wspólnej pracy udało się ująć złoczyńcę.
Szósty dzień uczestnicy wyjazdu spędzili w Murcji, gdzie mieli okazję poznać historię tego miasta oraz zobaczyć piękne miejsca, jak katedra czy legendę związaną z teatrem. Na uczniów czekał oczywiście escape room - tym razem zadanie polegało na opuszczeniu pokoju bohaterów bajki "Toy Story". Wieczorem odbyła się pożegnalna kolacja, podczas której wszyscy uczestnicy mobilności otrzymali certyfikaty.
MOBILNOŚĆ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7
W dniach 07 – 12 marca gościliśmy uczniów i nauczycieli z Hiszpanii. Niestety nasi włoscy partnerzy nie mogli odwiedzić naszego pięknego miasta i szkoły. W ciągu tygodnia łączyli się jednak z nami poprzez Meet i obserwowali nasze poczynania.
Pierwszy dzień rozpoczął się emocjonalną ceremonią otwarcia mobilności, podczas której nie zabrakło wspomnienia o trudnej sytuacji naszych wschodnich sąsiadów. Uczennice naszej szkoły upiększyły ceremonię śpiewając hymn Ukrainy oraz Odę do radości. Następnie nadszedł czas, aby przełamać lody wśród uczniów obu szkół dzięki zabawom grupowym. Po południu była okazja aby pochwalić się naszym wspaniałym miastem – wraz z przewodnikiem oprowadziliśmy Hiszpanów i opowiedzieliśmy ciekawe legendy związane z Toruniem.
Drugi dzień również rozpoczął się od integracyjnych zabaw grupowych, które pozwoliły uczniom lepiej się poznać. Warsztaty z chemii i robotyki zajęły większą część poranka, wraz z ekscytującymi zajęciami szermierki. Po południu uczestnicy mogli cieszyć się wspaniałym multimedialnym pokazem w Planetarium.
W trakcie trzeciego dnia Hiszpanie oraz Polacy mieli okazję poznać kulturę naszego regionu podczas wizyt w Muzeum Etnograficznym oraz Muzeum Mikołaja Kopernika. Popołudniowe zajęcia grupy spędziły na programowaniu Mikrobitów oraz przejściu pokoju zagadek przygotowanego przez p. Annę Krygier.
Kolejny dzień mobilności upłynął uczniom na projektowaniu własnych escape roomów oraz rozwiązywaniu zagadek przygotowanych przez inne grupy. Hiszpanie mieli również okazję przygotować własne toruńskie pierniczki podczas wizyty w Muzeum Piernika.
Piąty dzień uczestnicy mobilności spędzili głównie na nauce w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Później, już w szkole, nadszedł czas na sztukę plastyczną i tworzeniem wspomnień z wizyty w mieście przy pomocy długopisów 3D oraz z użyciem ciekawej techniki – kalkografii. Na zakończenie uczestnicy nauczyli się używać mikroskopu laboratoryjnego oraz mieli okazję zanurzyć się w świecie rzeczywistości wirtualnej używając okularów VR.
Ostatni dzień pobytu Hiszpanów w naszej szkole rozpoczął się ceremonią zamknięcia podczas której uczestnicy mobilności otrzymali zasłużone certyfikaty. Na zakończenie grupy miały okazję zwiedzić Niewidzialny Dom – miejscem, który pokazuje świat wyłączając zmysł wzroku.
Przedstawiciele naszej szkoły są we Włoszech – Projekt Erasmus+
Pierwszy dzień w Sant'Arcangelo zaczął się od części oficjalnej, podczas której przemówienia wygłosili: koordynator projektu Erasmus+ we Włoszech, dyrektor tamtejszej szkoły i burmistrz miasta. Następnie nadszedł czas na integrację. Pracując w trzech międzynarodowych grupach, uczniowie tworzyli tarcze z symbolem swojej grupy, śpiewali karaoke i przygotowali kapsułę czasu. Była to pierwsza możliwość spotkania na żywo i porozmawiania w języku angielskim z rówieśnikami. Po obiedzie uczestnicy mieli okazję wziąć udział w lekcji muzyki i zaśpiewali hymn naszego kraju wraz z włoskimi nauczycielami.
Drugi dzień zajęć w ramach europejskiego projektu Erasmus+ był poświęcony legendzie o smoku z Sant'Arcangelo. Aby poznać tę opowieść, uczniowie obejrzeli filmy przygotowane przez włoskich rówieśników. Następnie wykonali quiz sprawdzający znajomość tej historii. Dalsza część zajęć dotyczyła nowej metody pracy z tekstem - caviardage. Uczniowie w tekście dotyczącym legendy wybrali wyrazy, z których później zbudowali zdanie oraz stworzyli do niego ilustracje. Wszystkie prace zostały ocenione, a najwięcej punktów otrzymało 4 uczniów, w tym uczniowie z Polski: Yevheniia i Szymon. Po obiedzie polska i hiszpańska grupa wzięły udział w kolejnej lekcji muzyki. Tym razem uczyli się kodowania za pomocą ruchu. Wszystkim uczestnikom towarzyszyła świetna zabawa i humor.














ERASMUS DAYS 2021
14-16.10.2021
W ramach tegorocznych obchodów Erasmus Days uczniowie klas czwartych i szóstych rozwiązywali drużynowy escape room - powtórkowy i egzaminacyjny.
Lekcje z wykorzystaniem ER miały przybliżyć uczniom ideę realizowanego w szkole projektu Brain Break Out. Projekt kończy się w kwietniu 2022, ale escape roomy zostaną z nami na długo!
WIRTUALNA MOBILNOŚĆ
07-08.06.2021, 10.06.2021
Ze względu na pandemię uczniowie z Włoch oraz Hiszpanii niestety i w tym roku nie mogli nas odwiedzić. Postanowiliśmy jednak zorganizować naszej szkole mobilność wirtualną. Dziewięcioro uczniów z każdej szkoły partnerskiej wraz z opiekunami spotykało się zdalnie i realizowało ciekawe zadania.
Pierwszego dnia oprowadziliśmy Włochów i Hiszpanów po naszej szkole, rozmawialiśmy w grupach i staraliśmy się dowiedzieć jak najwięcej o naszych partnerach. Nie obyło się oczywiście bez rozwiązywania pokoju zagadek. Grupy uczniów zaczęły również stworzyć swoje własne zdalne pokoje zagadek – prace nad tymi pokojami zagadek trwały trzy dni.
Drugiego dnia sprawdziliśmy jak Włosi i Hiszpanie znają Polskę i Toruń podczas gry Kahoot. Wspólnie z partnerami gotowaliśmy również leniwe pierogi. Podczas lekcji polskiego uczniowie z Włoch i Hiszpanii mieli również możliwość nauczenia się prostych zwrotów w naszym języku ojczystym.
Ostatniego dnia postawiliśmy na nowe technologie. Uczniowie poznali MicroBity oraz Tinkerkad. Na zakończenie, nagrywaliśmy na Flipgrid filmiki podsumowujące mobilność. Grupy uczniów wymieniły się również pokojami zagadek stworzonymi przez siebie i mogliśmy je rozwiązać.
Mobilność wirtualna była wspaniałym doświadczeniem. Z niecierpliwością czekamy aż można będzie zorganizować mobilność na żywo!
TYDZIEŃ Z PROJEKTEM BRAIN BREAK-OUT
10.05.2021 - 15.05.2021
W pierwszej połowie maja mieliśmy okazję świętować tydzień z naszym projektem Erasmus+.
W trakcie tego tygodnia działo się bardzo wiele interesujących rzeczy. Podczas lekcji przedmiotowych nauczyciele wykorzystywali elementy pokojów zagadek – zachęcali do łamania szyfrów, kodów oraz rozwiązywania łamigłówek.
Uczniowie mieli okazję wziąć udział w licznych konkursach i quizach, zagłosować na najciekawszą piosenkę na włosko-hiszpańskiej liście przebojów oraz dowiedzieć się szczegółów na temat realizowanego w naszej szkole projektu.
Cała społeczność szkolna mogła przeczytać specjalny numer naszej gazetki poświęconemu projektowi oraz relacji z Tygodnia z projektem.
SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI
Pokoje zagadek to myśl przewodnia naszego projektu Erasmus+. W związku z pandemią pokoje zagadek również realizowane są w formie zdalnej – poprzez prezentacje w genially. W drugiej połowie lutego Pani A. Krygier zorganizowała szkolenie dla nauczycieli naszej szkoły i pokazała w jaki sposób przenieść tradycyjny escape room do zdalnej edukacji.
SPOTKANIA ONLINE Z WŁOSKIMI UCZNIAMI
W dniach 23 marca – 30 marca 2021 uczniowie z naszej szkoły poznali kolegów ze szkoły partnerskiej we Włoszech. Każdy uczestnik spotkania miał okazję się przedstawić i powiedzieć o sobie parę słów. Dowiedzieliśmy się, że mamy wiele wspólnego z naszymi włoskimi partnerami.
Na zakończenie porównywaliśmy znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu w języku polskim oraz włoskim. Uczyliśmy również Włochów polskich łamaczy językowych. Nasi partnerzy odwdzięczyli się tym samym.
Nie możemy doczekać się spotkania na żywo!
SPOTKANIE KOORDYNATORÓW PROJEKTU
Dnia 27.04 odbyło się kolejne spotkanie koordynatorów projektu Erasmus +.
Na najbliższy czas planowane są spotkania wirtualne z uczniami szkoły partnerskiej z Hiszpanii.
Aby zrekompensować brak mobilności uczniów w tym roku, koordynatorzy zdecydowali się na zorganizowanie mobilności wirtualnej w czerwcu.
Spotkanie koordynatorów projekt
Drugiego lutego odbyło się spotkanie nauczycieli szkół partnerskich biorących udział w projekcie Brain Break-Out.
Ustaliliśmy listę zadań na kolejne miesiące. W najbliższym czasie organizowane będą spotkania online z uczniami szkół partnerskich. Uczestnicy projektu będą mogli zobaczyć się nawzajem i chwilkę ze sobą porozmawiać.
QUIZY O KRAJACH
W grudniu grupy projektowe z Włoch, Hiszpanii i Polski opracowały quizy o swoich krajach.
Zachęcamy do gry:
https://create.kahoot.it/share/fontes-school/896b1704-ffc4-49a1-a85a-99a72fa81135
https://view.genial.ly/5fd9bfbe3c971e0d6598c4e5/game-find-out-italy
https://create.kahoot.it/share/what-do-you-know-about-poland/22dce089-100b-4d2f-a78b-9db4fd20ccde
Świąteczne Esacpe Roomy
Uczniowie klasy 5A oraz uczniowie kl. 6 zaangażowanych w projekt przez 5 tygodni pod kierunki Pani Ani Krygier przygotowywali świąteczne escape roomy. Uczyli się przy okazji obsługi strony genial.ly. Efekty ich działań prezentujemy poniżej.
Spotkanie koordynatorów projektu
11 listopada odbyło się spotkanie koordynatorów projektu Brain Break-Out. Podzcas spotkania ustalono listę zadań na najbliższe miesiące. Mamy nadzieję, że w maju 2021 uda się zrealizować pierwszą mobilność uczniów. W międzyczasie będą oni mieli wiele okazji do spotkań online. Stworzymy też wspólnie plakat promujący nasze dotychczasowe projektowe osiągnięcia.
Szkolenie oraz zdalne pokoje zagadek
Dnia 15. 10 odbyło się szkolenie dotyczące tworzenia pokojów zagadek z użyciem platformy Genially. Instruktaż prowadziły nauczycielki z naszej szkoły: p. Anna Krygier oraz p. Hanna Borucka.
W szkoleniu tym udział brali nauczyciele ze szkół partnerskich.
Dzięki szkoleniu każda szkoła mogła przygotować zdalny pokój zagadek z okazji Halloween.
Zabawa rozpoczyna się od polskiego pokoju zagadek. Po zakończeniu uczestnicy otrzymują hasło aby uzyskać dostęp do włoskiej prezentacji. Aby można było wykonać hiszpański pokój zagadek należy najpierw rozwiązać włoski i również uzyskać hasło.
Zachęcamy do zabawy całą społeczność szkolną. Poniżej umieszczone są linki do poszczególnych prezentacji w takiej kolejności, w jakiej powinny być wykonywane.
https://view.genial.ly/5f86ff6e46cb560d2b64eb48/interactive-content-halloweenerpoland
https://view.genial.ly/5f882f7b01a73210ef115ab0/social-action-prova
https://view.genial.ly/5f96cf2b6217a4707134a2e0
Życzymy udanej zabawy!!!
Wirtualne zwiedzanie Torunia, maj 2020
W związku z tym, że wizyta uczniów z Włoch i Hiszpanii nie mogła się odbyć, to pokazaliśmy im Toruń w sposób wirtualny. Przygotowaliśmy dla nich escape room o Toruniu. Dostaliśmy od nich informację, że im się bardzo podobało i że liczą na szybki przyjazd do Torunia.
https://view.genial.ly/5ea9407dac73420d83b7feb4/presentation-ertorun
Przedłużenie czasu trwania projektu
W związku z pandemią COVID-19 czas trwania naszego projektu Erasmus+ został przedłużony do 30.04.2022.
ODWOŁANA MOBILNOŚĆ
Ze względu na pandemię przyjazd uczniów z Włoch oraz Hiszpanii zostaje przełożony do odwołania.
O wszelkich zmianach dotyczących projektu będziemy informować na bieżąco.
ZAPREZENTOWANIE SZKOŁY, MIASTA, REGIONU
Pierwszą aktywnością wykonywaną przez uczniów w ramach projektu było stworzenie filmiku prezentującego szkołę partnerską, oraz miasta i region w którym ta szkoła się znajduje. Poniżej zamieszczone są linki do gotowych filmików:
Szkoła Podstawowa Nr 7:
https://www.youtube.com/watch?v=sV-qgCAiyvE
Colegio Público de Educación Infantil y Primaria Fontes (Hiszpania):
https://www.youtube.com/watch?v=udxKq_LRINo&feature=emb_title
Instituto Comprensivo “Castronuovo” (Włochy):
https://www.youtube.com/watch?v=1-oUCWil84U&feature=emb_logo
KOŁO ERASMUS
Uczniowie klasy 4a biorą udział w zajęciach koła Erasmus. Uczą się wspólpracować w grupie, rozwiązywać zagadki i szyfrować wiadomości. Wspólnie z nauczycielem przygotowali filmik o naszej okolicy.
SPOTKANIE NAUCZYCIELI WE WŁOSZECH
W dniach 26 –28 listopada odbyły się spotkania w ramach projektu Erasmus + „Brain Break Out”. Miały one miejsce we włoskiej szkole podstawowej w Sant‘Arcangelo. W Spotkaniach brali udział przedstawiciele z trzech szkół biorących udział w projekcie: Szkoły Podstawowej Nr 7 (Polska), CEIP Fontes, (Hiszpania) oraz ICS "G. Castronuovo" (Włochy).
Nauczyciele prowadzili szkolenia i wymieniali się informacjami na temat tworzenia szkolnych pokojów zagadek oraz używania łamigłówek w trakcie lekcji. Odbył się również wykład na temat wprowadzania do szkół rzeczywistości rozszerzonej. Podczas ostatniego dnia szczegółowo zostały omówione aktywności związane z projektem na rok szkolny 2019/2020.
ŚWIĄTECZNE WARSZTATY RODZINNE – PRZYGOTOWANIE ESCAPE ROOMU
11.12.2019 w naszej szkole odbyły się świąteczne warsztaty rodzinne w ramach projektu. Uczniowie wraz z rodzinami tworzyli łamigłówki dotyczące obchodów świąt Bożego Narodzenia w Polsce.
Zadania przygotowane podczas warsztatów przesłane zostały szkołom partnerskim. Uczniowie z tych szkół będą mieli za zadanie rozwiązać nasze łamigłówki. Nagrodą za ich rozwiązanie będzie filmik nagrany podczas spotkania – życzenia Wesołych Świąt w języku polskim.
My również otrzymaliśmy podobne łamigłówki przygotowane przez szkoły partnerskie podczas podobnych warsztatów. Uczniowie naszej szkoły rozwiązywać je będą w tygodniu poprzedzającym przerwę świąteczną.