Inspiracją do stworzenia innowacji jest chęć maksymalnego dostosowania procesu kształcenia do zainteresowań, potrzeb oraz możliwości intelektualnych uczniów.
Ciekawość oraz potrzeba działania, zadawania pytań i odkrywania otaczającego świata są naturalnymi cechami każdego dziecka. Ta innowacjama na celu zaspokojenie tych potrzeb, jednocześnie inspirując dzieci do myślenia, aktywności, porównywania i opowiadania, a także pobudzając ich wyobraźnię.
Kluczowym elementem edukacji przyrodniczej małych dzieci jest umożliwienie im radosnego obcowania z przyrodą. Aby to osiągnąć, niezbędne jest regularne i bezpośrednie zaangażowanie w naturalne środowisko, co pozwoli dzieciom poznawać świat za pomocą wzroku, słuchu, zapachu, smaku i dotyku. W naszej szkole, promując zdrowy styl życia, planuję stworzyć ogródek ziołowo-warzywny. Dzieci będą mogły aktywnie uczestniczyć w pracach ogrodniczych, obserwować, pielęgnować i zbierać zdrową, ekologiczną żywność. Ogródek stanie się również przestrzenią do zabaw badawczych oraz obserwacji roślin, ptaków, owadów i innych zjawisk przyrodniczych.
Wysiewanie roślin
Klasa 1b w ramach innowacji „Edukacja w rytmie natury” wspólnie wysiewała rośliny. Uczniowie mieli możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej podczas zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii.
![img_3017.jpeg [4032x3024]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/432/cms/szablony/110058/zdjecia/orign/img_3017.jpeg)