Celem głównym innowacji jest wspieranie i rozwijanie myślenia twórczego uczniów poprzez naukę stosowania metod i technik twórczego rozwiązywania zadań i problemów.
Drodzy uczniowie! Pasja zaczyna się od dobrej zabawy. Jeśli chcecie się zatem dobrze bawić i poznawać świat, którego nie znają lub boją się inni zapraszamy na zajęcia "Przyroda w naszym domu". Są to zajęcia dla klas IV - uczniów, którzy nie wiedzą jeszcze czym zajmuje się biologia, fizyka, czy chemia, ale chcą znać odpowiedzi na pytania jak i dlaczego.
Rodzicu! Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko nie bało się przedmiotów ścisłych te zajęcia są właśnie dla niego.
Autorzy innowacji:
Iwona Fechner-Sędzicka
Lidia Rebain
Szczegółowy zakres tematyczny - rok 2019 - 2020
Lp. |
Temat |
ilość jednostek lekcyjnych |
Efekty wynikające z innowacji |
MODUŁ 1 - Młody obserwator przyrody |
|||
1 |
Jak prowadzić obserwacje meteorologiczne? Klasowa mini-stacja pogodowa. |
2 |
Po ukończeniu pracy w tym module uczeń:
|
2 |
Z głową w chmurach. Z jakiej chmury będzie deszcz? |
2 |
|
3 |
W jaki sposób kwiaty zachęcają owady do odwiedzin i co z tego wynika? Niezwykłe partnerstwo owadów i kwiatów. |
2 |
|
MODUŁ 2 - Młody ekolog |
|||
1 |
Dlaczego należy oszczędzać wodę? |
2 |
Po ukończeniu pracy w tym module uczeń:
|
2 |
Dlaczego trzeba chronić wodę przed zanieczyszczeniem? |
2 |
|
3 |
A co by było, gdyby równowaga w lesie została zachwiana? Kto, kogo i dlaczego zjada? |
2 |
|
MODUŁ 3 - Młody naukowiec |
|||
1 |
Jak to się dzieje, że słyszymy? Niezwykły świat dźwięków. |
2 |
Po ukończeniu pracy w tym module uczeń:
|
2 |
Dlaczego ludzkości potrzebni są naukowcy i na czym polega ich praca? |
2 |
|
3 |
Dlaczego naukowcom potrzebne są laboratoria? |
2 |
|
4 |
Dlaczego woda jest niezwykła? |
2 |
|
5 |
Dlaczego koty są ulubieńcami ludzi? |
2 |
Efekty pracy z tematu: W jaki sposób kwiaty zachęcają owady do odwiedzin i co z tego wynika?