Celem głównym innowacji jest wspieranie i rozwijanie myślenia twórczego uczniów poprzez naukę stosowania metod i technik twórczego rozwiązywania zadań i problemów.

Drodzy uczniowie! Pasja zaczyna się od dobrej zabawy. Jeśli chcecie się zatem dobrze bawić i poznawać świat, którego nie znają lub boją się inni zapraszamy na zajęcia "Przyroda w naszym domu". Są to  zajęcia dla klas IV - uczniów, którzy nie wiedzą jeszcze czym zajmuje się biologia, fizyka, czy chemia, ale chcą znać odpowiedzi na pytania jak i dlaczego.

Rodzicu! Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko nie bało się przedmiotów ścisłych te zajęcia są właśnie dla niego.

Autorzy innowacji:

Iwona Fechner-Sędzicka

Lidia Rebain

Szczegółowy zakres tematyczny - rok 2019 - 2020

Lp.

Temat

ilość jednostek lekcyjnych

Efekty wynikające z innowacji

MODUŁ 1 - Młody obserwator przyrody

1

Jak prowadzić obserwacje meteorologiczne? Klasowa mini-stacja pogodowa.

2

Po ukończeniu pracy w tym module uczeń:

  • dokonuje wyboru zadania zgodnie z własnymi preferencjami
  • prezentuje postawę otwartości           
  • ocenia wytwory własne i kolegów                 
  • przejawia postawę badawczą w stosunku do otaczającego świata

2

Z głową w chmurach.

Z jakiej chmury będzie deszcz?

2

3

W jaki sposób kwiaty zachęcają owady do odwiedzin i co z tego wynika? Niezwykłe partnerstwo owadów

i kwiatów.

2

MODUŁ 2 - Młody ekolog

1

Dlaczego należy oszczędzać wodę?

2

Po ukończeniu pracy w tym module uczeń:

  • podejmuje aktywność twórczą                
  • przejawia ciekawość świata, rozumie   jego problemy                                             
  • twórczo pracuje  w grupie     
  • rozumie zależności przyczynowo- skutkowe występujące w przyrodzie
  • wykonuje zadania w wyznaczonym czasie

2

Dlaczego trzeba chronić wodę przed zanieczyszczeniem?

2

3

A co by było, gdyby równowaga w lesie została zachwiana? Kto, kogo

i dlaczego zjada?

2

MODUŁ 3 - Młody naukowiec

1

Jak to się dzieje, że słyszymy? Niezwykły świat dźwięków.

2

Po ukończeniu pracy w tym module uczeń:

  • twórczo wykorzystuje swoje zainteresowania/zdolności
  • wskazuje zależności przyczynowo-skutkowe
  • jest nastawiony na poszukiwanie niestandardowych rozwiązań
  • wykorzystuje swoje mocne strony
  • podejmuje działania zespołowe
  • przejawia ciekawość i aktywność twórczą
  • samodzielnie rozwija swoje pomysły

2

Dlaczego ludzkości potrzebni są naukowcy i na czym polega ich praca?

2

3

Dlaczego naukowcom potrzebne są laboratoria?

2

4

Dlaczego woda jest niezwykła?

2

5

Dlaczego koty są ulubieńcami ludzi?

2

 

 Efekty pracy z tematu:  W jaki sposób kwiaty zachęcają owady do odwiedzin i co z tego wynika?

 k1png [300x225]k2png [300x225]

k3png [300x225]k4png [300x225]